Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@22:27:59 GMT

زمزمه برقراری آتش‌بس از فردا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۱۱۱۸

زمزمه برقراری آتش‌بس از فردا

بمباران گسترده مناطق مختلف غزه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و این در حالی است که صحبت از آتش بس احتمالی از فردا می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از العربیه، بمباران گسترده شمال غزه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و این در حالی است که صحبت از آتش بس احتمالی از فردا می‌شود.

یک منبع امنیتی اسرائیلی به رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که حملات نظامی به غزه تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع مدعی شد: اگر دستاورد‌ها در غزه ادامه یابد، درست این است که در مسیر آتش بس گام برداشته شود. تحقق اهداف عملیات نظامی اسرائیل دو روز به طور می‌انجامد قبل از اینکه فشار بین‌المللی طی روز‌های آتی شروع شود.

از سوی دیگر «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: حماس مرتکب اشتباه فاحشی شد که دست به حملات موشکی به اسرائیل زد. ارتش طبق طرح‌های از پیش تعیین شده واکنش نشان داد و هنوز در پیش روی خود مراحلی که آماده کرده است، دارد.

خبرنگار العربیه قبلا اعلام کرده بود که د ر حالی که احتمال برقراری آتش بس در روز یکشنبه قبل از برگزاری نشست امنیت می‌رود و به دنبال ورود «هادی عمرو» فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در روز گذشته به تل آویو برای بحث آتش بس، ساعات آتی شاهد تشدید حملات اسرائیل خواهد بود.

خبرنگار العربیه که همسو با رژیم صهیونسیتی گزارش می‌کرد، گفت: اسرائیل به دنبال تشدید حملات قبل از آتش بس با هدف تحقق شرایط بهتر و بهبود شروط گفتگو و چانه زنی است.

العربیه در ادامه گزارش داد: حملات شدید به غزه امروز شنبه وارد ششمین روز خود شد و این در میان خواسته‌ها و فشار بین المللی به منظور برقراری آتش بس افزایش پیدا کرده است. در این راستا روز گذشته «هادی عمرو» فرستاده دولت آمریکا به تل آویو وارد شد و با مقامات اسرائیلی قبل از جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع دیدار و گفتگو کرد. سفارت آمریکا هم هدف از این سفر را تقویت نیاز به اقدام برای تحقق آتش بادوام دانست.

العربیه در ادامه به تلاش‌های مصر برای آتش بس هم اشاره کرد که یک هیات امنیتی به تل آویو در روز پنجشنبه رفته است.

العربیه گزارش داد: یک مسئول فلسطینی به رویترز اعلام کرده است که مذاکرات روز جمعه روند جدی یافته است. میانجی گرانی از مصر و سازمان ملل بر رایزنی‌های خود برای آتش بس افزوده‌اند، اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.

این همسویی شبک العربیه با صهیونیست‌ها در حالی رخ می‌دهد که حملات شدید موشکی مقاومت به صهیونیست‌ها آن‌ها را به شدت وحشت زده کرده است و آنرا به دنبال راهی برای خروج از تنگایی که در آن گرفتار شده‌اند، هستند.

روز گذشته «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب، به دروغ‌های صهیونیست‌ها در راستای فریب افکار عمومی این رژیم و بالا بردن روحیه درهم‌شکسته آن اشاره کرده گزارش داد: دو دروغ را نمی‌توان مورد بی‌توجهی قرار داد؛ اول، تجمع تانک‌ها و نفربر‌ها در مرز با غزه به‌شکل تلویحی و تهدید به حمله زمینی. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر چنین حمله‌ای صورت گیرد، هدیه بزرگ برای مردان مقاومت و میلیون‌ها فلسطینی محاصره‌شده در غزه است که آرزوی شهادت دارند. «آرییل شارون» به‌عنوان بزرگترین زورگوی تاریخ با هفت‌هزار شهرک‌نشین فرار کرد و پشت‌سرش را هم نگاه نکرد و این از بیم تأثیر عملیات شهادت‌طلبانه و مردان مقاومت بود و این درسی است که همه اسرائیلی‌ها آن را از حفظ هستند.

دروغ دوم از زبان «ایلی کوهن» وزیر اطلاعات اسرائیل گفته شد که کابینه این رژیم با طرح آتش‌بس مطرح‌شده از سوی حماس مخالفت کرده است و طبق اطلاعاتی که ما داریم، نتانیاهو با قاهره و دوحه برای میانجیگری تماس گرفته و خواستار آتش‌بس شده است و پاسخ «اسماعیل هنیه» و «زیاد النخاله» مخالفت فوری بوده است و این‌که به اطلاع میانجی‌گران رسانده‌اند که آمادگی جنگ برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ روز بدون توقف را هم دارند وآنچه از سلاح استفاده شده است یک‌دهم از سلاح مقاومت هم نمی‌شود. آن‌ها اعتمادی به نتانیاهو و دوستان عربش و تضمین‌های آن‌ها ندارند و نمی‌خواهند که از یک سوراخ دوبار گزیده شوند.

نتانیاهو شدیداً به‌دنبال آتش‌بس است نه به‌سبب غافلگیری‌های موشکی مقاومت بلکه به‌سبب جبهه داخلی این رژیم و جنگ داخلی نتیجه انتفاضه ملت فلسطین در مناطق مختلف و آمدن آن‌ها به خیابان‌ها در همبستگی با ساکنان قدس و گروه‌های مقاومت در غزه و این سرآغاز فروپاشی رؤیای صهیونیست‌ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش بس غزه حمله به غزه اسرائیل صهیونیست ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند