Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@12:01:53 GMT

فضای لازم برای واکسیناسیون عمومی کرونا فراهم می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۳۲۷

فضای لازم برای واکسیناسیون عمومی کرونا فراهم می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه علاوه بر سالمندان، فضا را برای واکسیناسیون عمومی فراهم می کنیم؛ گفت: واکسن گرچه اجبار نیست اما تشویق آن برای کنترل اپیدمی است و واکسیناسیون به نفع عموم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۲۵ اردیبهشت) در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا  با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم لیالی قدر و نمازعید فطر به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی؛ همچنین از مجموعه آموزش و پرورش استان در مهیا کردن فضا برای واکسیناسیون سالمندان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه علاوه بر سالمندان، فضا را برای واکسیناسیون عمومی فراهم می کنیم زیرا با توزیع واکسن بیشتر، جمعیت زیادتری شامل می شوند؛ اظهار کرد: برای جلوگیری از ازدحام، لازم است مکان های بزرگتری را با امکانات بیشتر ببینیم.

 

 

 وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی نیازمند منابع انسانی و تجهیزات است که علوم پزشکی با همکاری بسیج آن را مهیا می کند؛ افزود: در شهر کرمان علاوه بر مراکز سعادت و فنی و حرفه ای؛ طی چند روز آینده، مرکز سومی را نیز جهت واکسیناسیون مجهز می کنیم.

 

 

رشیدی نژاد با تأکید بر اینکه باید ترس و واهمه از واکسن را برطرف کرد زیرا عده ای در این باره تبلیغات سوء کردند؛ ادامه داد: واکسن گرچه اجبار نیست اما تشویق آن برای کنترل اپیدمی است و واکسیناسیون به نفع عموم است.
 

 

وی در خصوص منحنی مرگ و میر در استان آن را مربوط به افراد بستری شده از قبل دانست و گفت: انتظار کاهش مرگ و میر برای هفته های آینده است.

 

 

دکتر حسین صافی زاده. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت استان تصریح کرد: به طور کلی شاهد افزایش خفیف تعداد افراد بستری در استان هستیم.

 

 

وی گزارشی از اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله با بیماری کرونا هم ارائه کرد.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل اپیدمی واکسیناسیون عمومی واکسیناسیون عمومی برای واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند