Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد قیمت‌گذاری خودرو گفت: اعتقاد داریم که به لحاظ کارشناسی نباید این نوع قیمت‌گذاری‌ها صورت گیرد بلکه باید یک نظام تامین اجتماعی قوی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  عزت الله اکبری تالار پشتی ظهر امروز ‌در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی ‌البرز ‌در مورد وجود بخشنامه‌های مخل پیشرفت تولید و صنعت با بیان اینکه بروز این موارد 99 درصد مربوط به دولت است‌، اظهار داشت : بخش نامه‌ها و پروتکل‌هایی که دولت‌ها وضع کند در این دولت هم بیشتر از قبل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: واقعیت این است که برای کمک به صنایع به صورت میدانی خیلی از موارد را از طریق مقامات دولتی میانی در استان‌ها پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد قیمت‌گذاری خودروها ‌بیان کرد: اعتقاد داریم که به لحاظ کارشناسی نباید این نوع قیمت‌گذاری‌ها صورت گیرد بلکه باید یک نظام تامین اجتماعی قوی باشد که بر اساس آن هر کسی پس از اطلاع از شرایط برای دریافت خودروی مورد نظر برای استفاده شخصی، صنعتی، خدمات و دیگر موارد ثبت نام کرده و خودروی مورد نظر خود را دریافت کند.

زور وزیر «صمت» به کنترل بازار فولاد نرسید/ لابی‌های سنگینی در این حوزه وجود داردشناسایی 402 واحد صنعتی خطرآفرین در استان قزوین / متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوندحمایت 650میلیارد تومانی از طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی بوشهر/ طرح پشتیبانی واحدهای تولیدی اجرا می‌شود

اکبری تالار پشتی با اشاره به اینکه دولت باید به یک جمع بندی در خصوص حمایت از تولید و صنعت برسد، گفت: در گذشته با تلاش‌های انجام شده در سمت‌هایی که داشته ایم، فرآیند صدور جواز تاسیس، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری را از چند روز حتی به چند ساعت رسانده ایم، دولت و مدیران  آن هم باید قدرت تصمیم گیری درست و به موقع داشته باشند.

وی در مورد مشکلاتی که پیرامون موافقت یا مخالفت محیط زیست در خصوص استقرار صنایع وجود دارد، گفت: در این رابطه محیط زیست نمی‌تواند با موردی مخالفت کند فقط می‌تواند بگوید که استانداردها از نظر این مجموعه ما کدام است و بر اساس آن اعلام کند که برای استقرار صنایع افراد متقاضی چگونه اقدام کنند، برای احداث یک شهرک صنعتی هم نخست مطالعات زیست محیطی بر طبق استاندارهای این سازمان باید بررسی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری وضع قوانین و مقررات خطاب به فعالان اقتصادی از آنها درخواست کرد که در این مورد منسجم تر با هم کار کنند و افزود: شما صنعتگران و تولیدکنندگان اگر همراه و منسجم باشید اگر  بخواهید می توانید وزیر عزل و نصب کنید، در این مورد تا زمانی که بخواهید به این مهم برسید ما در مجلس کنارتان هستم.

وی با بیان اینکه برخی فعالان اقتصادی می‌گویند که  انتخابات سیاسی است و ما لزومی به مشارکت و حضور در این عرصه نمی بینیم، خطاب به فعالان بخش خصوصی، گفت: انتخابات یک امر مهم اجتماعی است که سرنوشت جامعه، کشور و آینده سازان ما را رقم می‌زند، شما باید پای کار باشید و حداقل 4 تا 6 وزیر توسط شما تعیین شود.

اکبری تالار پشتی با بیان اینکه دولت خدمتگزار مردم است و بخصوصی هم برگرفته از مردم است، توضیح داد: همین تولیدکنندگان و صنعتگران هستند که باید بخش تولید، صنعت و اقتصاد کشور را نجات دهند.

وی با اشاره به در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: باید بخش خصوصی هم در این عرضه مشارکت و حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید قدرت مطالبه‌گری خود از دولتی‌ها را بالا ببرند، افزود: در مقابل دولت باید به دنبال کار  آنها باشد و در میدان عمل  و صحنه بصورت حضوری مشکلات تولید و صنعت را ببیند، به عنوان نمونه در البرز استاندار می‌تواند روزانه از تعدادی زیادی صنایع بازدید کرده و مشکلات این واحدها را از نزدیک رصد کند.

وی در بحث فعالیت صنایع در شعاع 120 کیلومتری  پایتخت ،گفت: با توجه با اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع هایتک شده‌اند نباید نیازی به منظور کردن شعاع 120 کیلومتری باشد.

اکبری تالار پشتی ادامه داد: وقتی انسجام و همکاری بخش خصوصی باشد،  در مجلس هم ما تمامی اقدامات بسته بندی شده از سوی فعالان این عرصه را بصورت جمع بندی شده از سوی مقامات دولتی در استانی تحویل گرفته و رسیدگی و پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجلس شورای اسلامی تالار پشتی قیمت گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در مجلس برگزار شد.

آنگونه که فارس روایت کرده، قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899486

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس