Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@04:50:16 GMT

«نورسلطان» میزبان مشاوره‌های سیاسی قزاقستان و اسپانیا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۲۹۵۱

«نورسلطان» میزبان مشاوره‌های سیاسی قزاقستان و اسپانیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل وزارت امور خارجه قزاقستان دور جدید مشاوره‌های سیاسی بین نهاد دیپلماتیک این کشور و اسپانیا برپا شد.

قبل از برگزاری مشاوره‌های سیاسی «کریستینا گایاک» دبیر دولتی وزارت خارجه و امور اروپایی و همکاری پادشاهی اسپانیا که ریاست هیات این کشور را بر عهده داشت با «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این ملاقات در مورد موضوعات مهم روابط دوجانبه و دستور کار بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

در طول مشاوره‌های سیاسی که تحت ریاست «ایرلان عالم بایف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و «کریستینا گایاک» برگزار شد، طرفین وضعیت و دورنمای توسعه بیشتر روابط در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه را بررسی کردند.

تاثیر همه گیری کرونا بر اقتصاد دو کشور و اقدامات مقابله با پیامدهای منفی آن از موضوعات مورد بحث و بررسی در این نشست بود.

دو طرف طی این مذاکرات به طور جداگانه در مورد تعامل «نورسلطان» و «مادرید» در قالب چند جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین همکاری قزاقستان با اتحادیه اروپا در چارچوب توافق نامه در زمینه مشارکت گسترده و همکاری بین قزاقستان و اتحادیه اروپا را بررسی کردند.

در پایان مذاکرات توافقاتی در مورد تشدید روابط در سطوح بالا و عالی، همکاری‌های بین پارلمانی، گسترش چارچوب قانونی، تعمیق روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه بین دو کشور حاصل شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان اسپانیا مذاکرات مشاوره های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با معاون نخست‌وزیر قزاقستان خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سیریک ژومانگرن» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در سفر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابلافتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران