Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: وزیر راه خبر از امضای تفاهم با شهرداری برای متروی پرند داد و ابراز امیدواری کرد که با این تفاهمنامه مردم پرند به راحتی از متروی تهران بهره مند شوند.
به گزارش شهر، به گزارش شهر، محمد اسلامی، وزیر راه، مسکن و شهرسازی در مراسم افتتاح از ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران، بیان کرد: از همه کسانی که در جهت کیفیت بخشی و بهبود زندگی شهری شهروندان تهرانی تلاش می کنند، قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مترو یک اقدام ماندگار و موثر در بهبود به کیفیت زندگی شهروندان است.
او با بیان اینکه جامعه نیاز مبرمی به این اقدام راهبردی دارد، گفت: مترو طی این سال‌ها مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و در بعضی از سال‌ها در محرومیت به سر می برده و بعضی سال‌ها هم خوب و پرتلاش بوده است. اما به هرحال شهر تهران بیش از 200 کیلومتر مسیر مترو دارد که چهار خط دیگر هم باید احداث شود.
وزیر راه، مسکن و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: در طی سنوات گذشته با همین فرآیند پر فراز و نشیب برای گسترش حمل و نقل عمومی، قوانین و ردیف هایی پیش بینی شده است. در بودجه 1400هم تنوعی از فرصت‌ها پیش بینی شده است که از آن فرصت ها می‌توان برای توسعه مترو استفاده کرد. آذر سال گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا 500 میلیون یورو برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی مترو و اتوبوسرانی تصویب شد که هفته گذشته این مصوبه به مدت شش ماه تمدید شد.
اسلامی درباره این کمک دولت، گفت: امید است که با نگاه عمیقی که به ظرفیت‌های داخلی و کاهش ارزبری خرید واگن مترو، تجهیزات و متعلقات، می‌شود، بتوان از این ظرفیت ارزی دولتی بهره حداکثری گرفت.
معاون راه، مسکن و شهرسازی، گفت: برای دسترسی به حومه شهر تهران، قطارهای حومه‌ای فعال شده و شرکت‌های حومه‌ای در دستور کار قرار دارد که با مشارکت شهرداری‌ها اجرا خواهد شد. مترو هشتگرد تکمیل و آماده بهره برداری و افتتاح است. مترو پرند یک مطالبه مردمی است که با یک اقدام مشترک و فوری و تکمیل زیرساخت نیمه تمام، عملیاتی می‌شود و تحویل مردم داده خواهد شد.
امضای تفاهمنامه با شهرداری برای متروی پرند
محمد اسلامیان وزیر راه ، مسکن و شهرسازی در حاشیه افتتاح دو ایستگاه مرزداران و اقدسیه در جمع خبرنگاران گفت: خطوط مترو در داخل شهر و حومه یکی از نیازهای مبرم مردم است و وزارت راه و شهرسازی متروی هشتگرد را با توجه به این اهمیت، احداث کرده است اما امروز با سرفاصله زیاد قطارها حرکت می کنند و با توجه به انجام سیگنالیگ امیدواریم با کمک شهرداری شهرداری سرفاصله حرکت قطارها به حداقل برسانند.
او افزود: با شهرداری تفاهم کردیم که با یک کار مشترک فوری خط متروی پرند را تکمیل کنیم و علاوه بر قطار حومه ای که روزانه 13 - 14 رام قطار تردد می کنند، امیدوارم خط مترو تهران را به پرند متصل کنیم تا مردم عزیز پرند هم از نعمت مترو بهره مند شوند.
وزیر راه درباره این که این پروژه ها با سرمایه گذاری کجا اجرا می شود گفت: همه اینها با سرمایه گذاری داخلی وزارت راه و شهرسازی است و با منابع داخلی شرکت شهرهای جدید احداث می شود.
او درباره مترو پردیس هم گفت: در این باره تفاهم نامه ها امضا شده و طراحی های مقدماتی صورت گرفته است و نیاز به هماهنگی هایی با سازمان حفاظت از محیط زیست و رفع معارض ها داریم تا مسیر طراحی شود. برنامه زمانبندی برای متروی پردیس 48 ماهه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسکن و شهرسازی وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند

ایسنا/ایلام رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و  بیش از گذشته به روابط‌عمومی‌ها توجه شود.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار کرد: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است  باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخاری برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

وی تاکید کرد: قرارگاه رسانه‌ای اربعین استان به عنوان یکی از ضرورت‌ها در مرکز پیگیری می‌شود.  

خلجی اضافه کرد: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و  بیش از گذشته به روابط‌عمومی‌ها توجه شود.

وی اضافه کرد: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

خلجی عنوان کرد: با توجه این‌که رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از شعارهای دولت سیزدهم است که اطلاع‌رسانی دقیق و مسنجم در این حوزه بسیار مهم است.

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.

وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند. از  همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از اصحاب رسانه استان دغدغه‌های خود را از جمله  مشکلات معیشتی خبرنگاران، ضرورت تخصص گرایی، آموزش خبرنگاران، نگاه ویژه به روابط عمومی‌ها و ارتقا نوع نگاه آنان و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی در ایلام بیان کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند