Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:56:09 GMT

کشتی‌گیری که شبیه به قاسم رضایی کشتی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۵۶۰۵

کشتی‌گیری که شبیه به قاسم رضایی کشتی می‌گیرد

حبیب‌الله اخلاقی، نماینده ایران در آخرین مسابقه گزینشی المپیک را پدیده‌ای دانست که از آمل رشد و کادرفنی تیم ملی او را از لیگ برتر شناسایی کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حبیب‌الله اخلاقی مربی تیم ملی فرنگی که همراه با محمد بنا و ناصر علیزاده در آخرین مسابقه گزینشی المپیک در صوفیه حضور داشت، نحوه شناسایی نماینده وزن 87 کیلوی ایران در این رقابت و مسابقات قهرمانی آسیا را چنین عنوان کرد: باید از مربیان سازنده ناصر علیزاده در آمل تشکر کنم، جایی که قاسم رضایی قهرمان بزرگ المپیک ما آنجا حضور دارد و این حضور باعث رشد استعدادی چون ناصر علیزاده شد، قاسم رضایی حتی در مدل کشتی علیزاده هم تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالب کشتی ناصر شبیه قاسم است، در عین حال نیز نباید از مربیانی که برای علیزاده زحمت کشیدند هم گذشت.

وی ادامه داد: ناصر علیزاده تا 21 سالگی نتوانسته بود در هیچ رویداد بین المللی شرکت کند اما در لیگ ما با تیم دانشگاه آزاد حضور داشت. باید از فدراسیون و سازمان لیگ به خاطر برگزاری لیگ و همچنین از تیم دانشگاه آزاد  و مربی این تیم که ناصر را به کار گرفتند، تشکر کنم. کادرفنی تیم ملی هم به خاطر کشتی‌های خوبی که او در لیگ گرفت و پیروز مبارزه بود، علیزاده را به اردو دعوت کرد. این کشتی‌گیر با تمریناتی که در اردو انجام داد، به مرور پیشرفت داشت و به همین دلیل فرصت حضور در آسیایی قزاقستان به او داده شد که سه کشتی خوب در آلماتی گرفت. هر سه حریفی که علیزاده آنها را شکست داد، دارنده سهمیه المپیک بودند که کشتی گیر ما مبارزه قابل قبولی مقابل آنها داشت. 

اخلاقی با تاکید بر اینکه به دلیل عملکرد خوب علیزاده در آلماتی، او برای حضور در مسابقات گزینشی انتخاب شد، خاطرنشان کرد: شانس حضور در آخرین مسابقه کسب سهمیه به ناصر داده شد که در بلغارستان 5 کشتی گرفت و هرچند سهمیه المپیک نگرفت اما به مدال برنز رسید و عملکرد خوبی مقابل حریفانش داشت. او حریف سوئیسی که دوم جهان و سوم اروپا بود را در کشتی یکطرفه شکست داد و حریف ژاپنی را هم مغلوب کرد. در کشتی سوم با صربستان برنامه‌ای که خود ناصر علیزاده اصرار داشت اجرایش کند این بود که اخطار اول را بدهد و اخطار دوم را در تایم دوم بگیرد و در خاک فن اجرا کند تا اگر به اجرای فن هم نرسید برنده یک یک کشتی شود که در این امر ناموفق بود.

کشتی آزاد و فرنگی جام تختی| برگزاری مسابقه برای مشخص شدن مدعی دوم هر وزن


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی کشتی آزاد تیم ملی کشتی آزاد ناصر علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده ۴ طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، ۴ روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

به گزارش ایسنا، حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند. یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

در حال حاضر ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم ایران انتخاب نشده و تعیین تکلیف این وزن به وضعیت مصدومیت یزدانی و تصمیم نهایی کادر فنی برای برگزاری مسابقه انتخابی دارد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899230

دیگر خبرها

  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک