Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@09:15:44 GMT

اعتبار سالانه دانشگاه های استان اندک است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۳۷۱

اعتبار سالانه دانشگاه های استان اندک است

به گزارش جام جم آنلاین مازندران کوروش نوذری بعدازظهر شنبه در آئین معارفه سرپرست جدید دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل که معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشت، گفت، در حالی که دانشگاه مازندران به عنوان یک دانشگاه مهم قدیمی و محوری در استان و حتی استان‌های شمالی کشور مطرح است و به لحاظ برخورداری از موقعیت‌های دریایی، جنگلی و کوهستانی و شرایط خاص صنعتی و کشاورزی استان، متأسفانه در توزیع اعتباری سالانه به این استان بی مهری صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، با بیان اینکه مازندران از نظر تعداد مراکز آموزشی یکی از استان‌های برخوردار در کشور است و جمعیت استان نیز اکنون حدود سه میلیون و۴۰۰ هزار نفر رسیده است، افزود: در توزیع اعتباری، دانشگاه مازندران به اندازه کمتر از استان سمنان بودجه دریافت می‌کند.

نوذری ابراز امیدواری کرد، که انتظار هست از وزارت علوم با توجه به شرایط خاص استان، در پرداخت اعتبارهای سالانه دانشگاه‌ها نیز عدالت رعایت و حاکم شود.

 

کمک به بهبود وضعیت آموزشی استان

 

رئیس دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه انتظار هست در راستای ارتقای علمی و آموزشی استان، همه ظرفیت‌های اداری و اجرایی استان در کنار هم باشند، تصریح کرد، انتظار هست که در این راستا برخی از مسئولان استان ازجمله مجمع نمایندگان مازندران که قدرت تعاملات آنها در سطح ملی بالا هست، وضعیت اعتباری ونیز پیگیری مطالب به حق علمی و آموزشی استان را مطالبه کنند و بهبود ببخشند.

 

کوروش نوذری، در بخش دیگری به یکی از چالش‌های مهم درحوزه آموزشی استان اشاره کرد و هشدار داد، متأسفانه در سال‌های اخیر تلاش شده، خواسته یا ناخواسته دوقطبی کارمند و عضو هیئت علمی در استان ایجاد کنند و هرکسی که به این موضوع دامن بزند، خیانت به توسعه علمی و آموزشی استان است.

 

وی تصریح کرد، به جای پرداختن به دوگانگی و دوقطبی بودن در این بخش، در تلاش برای بهبود وضعیت آموزشی استان باشیم.

 

دراین مراسم داوود دومیری گنجی پس از حدود ۴ سال از رئیس دانشگاه دولتی تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل تقدیر و دکتر اکبر حاجی زاده مقدم به عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معارفه شد.

   

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اعتبارات ملی وزارت علوم و تحقیقات توزیع نامتوازن آموزشی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در دوره آموزشی تربیتی طرح معراج شرکت کردند.
موسوی افزود: این طرح با محوریت معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پیرامون نماز به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر در حال برگزاری است.
در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک