Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:46:11 GMT

برق کابل و شماری از ولایت‌ها قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۵۳۹

برق کابل و شماری از ولایت‌ها قطع شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این شرکت در خبرنامه‌ای شب گذشته (جمعه، ۲۴ ثور) اعلام کرده که تیم فنی برشنا به ساحه اعزام شده و پس از بررسی اوضاع امنیتی، کار وصل دوباره جریان برق را آغاز خواهد کرد.

به روز جمعه، هفدهم ثور دو پایه برق وارداتی ازبیکستان در منطقه میرزاخیل ولسوالی کلکان ولایت کابل منهدم شد که در نتیجه برق کابل و شماری از ولایت‌ها قطع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنان شب پنج‌شنبه، بیست‌وسوم ثور نیز یک پایه برق وارداتی در نزدیکی لیسه حبیب‌الله کلکانی از مربوطات ولسوالی کلکان توسط انفجار ماین منهدم شد.

در پی این رویداد شرکت برشنا اعلام کرد که ۲۶۰ میگاوات برق وارداتی به کابل و شماری از ولایت‌ها قطع شده است.

در همین حال مسئولان محلی ولایت پروان گفته‌اند که روز گذشته پایه‌های برق وارداتی در این ولایت آماج انفجار ۱۴ ماین قرار گرفت.

به گفته آنان، ۱۴ ماین در چهار پایه برق وارداتی ولتاژ بلند در ساحه جنگل باغ شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان توسط افراد ناشناس کارگذاری شده بود که در نتیجه انفجار هشت ماین، آسیب‌هایی به این پایه‌ها وارد شد، اما جریان برق قطع نشد.

گفتنی است که در دو هفته اخیر، این سیزده‌مین پایه برق وارداتی است که در ولسوالی کلکان ولایت کابل، ناحیه هفدهم شهر کابل و سایر ولایت‌های کشور از سوی افراد ناشناس منهدم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق کابل برق وارداتی تحولات افغانستان پایه برق وارداتی ولایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند