Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا راه پیمایی محوری مردم عراق در محکومیت اشغالگران قدس ساعت ۱۶ عصر امروز شنبه به وقت محلی (۱۷۳۰ تهران) در میدان التحریر بغداد برگزار شد.

در این راه پیمایی که اقشار مختلف مردم حضور داشتند شعارهایی در محکومت جنایات رژیم صهیونیستی بویژه قتل عام زنان و کوکان و نیز حمایت از آزادی قدس سر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این راه پیمایی که به دعوت مقتدی صدر و هادی العامری رهبران جریان صدر و الفتح برگزار شد؛ پرچم های عراق و تصاویر رهبران دینی و جهادی همچون آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در دست تظاهرکنندگان بود.

همچنین شعارهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی اسراییل و حامی اصلی آنها آمریکا سر داده شد. 

نظیر این مراسم امروز از شهرهای نجف اشرف و کربلا و در دیگر استانهای عراق بصورت پراکنده گزارش شده است.

گفتنی است هادی العامری رهبر ائتلاف فتح در پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای از مردم این کشور دعوت کرده بود که امروز (شنبه) در موعد مقرر شده توسط مقتدی صدر در بغداد به تجمع و راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین بپیوندند.

همچنین مقتدا صدر در روزهای اخیر چندین توییت در حمایت از فلسطین منتشر کرده و از جمله نوشته بود: "خدایا غزه زیر آتش دشمنان توست".

وی همچنین در تماس با اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس ضمن آرزوی پیروزی و آزادی ملت فلسطین، از آمادگی برای کمک و پشتیبانی خود خبر داد.

مقتدا صدر شب گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که لازم است تجمعی اعتراض آمیز همراه با خشم (از اقدامات صهیونیست ها) و مسالمت آمیز (برابر قانون عراق) و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در میدان تحریر بغداد صورت گیرد.

وی از "هرکسی که می خواهد اعتراض کند" دعوت کرد تا به این تجمع بپیوندد.

مقتدا صدر در ادامه نوشت: در این اعتراضات باید پرچم فلسطین بر افراشته و پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شود و اشغالگری های متجاوزان صهیونیست و پشتیبانی حامیان آنها محکوم گردد.

صدر همچنین تاکید کرد: مساله عادی سازی که در برخی کشورها انجام شده و عراق هم که زمزمه های آن شنیده می شود بایستی در تظاهرات مردمی فردا (امروز) محکوم شود.

برچسب‌ها توییتر هادی العامری ایرنا اسرائیل ایالات متحده آمریکا عراق اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی بیت المقدس فلسطین بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر هادی العامری ایرنا توییتر هادی العامری ایرنا اسرائیل ایالات متحده آمریکا عراق اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی بیت المقدس فلسطین بغداد اخبار کنکور رژیم صهیونیستی راه پیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه المسیره یمن، دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب ناموجه تظاهرکنندگان، نادرست بودن ادعای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با تاکید بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز از مواضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

انصارالله از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر خواست تا اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه اشاره کرد که جنایات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه مستلزم اتخاذ یک موضع قاطع بین المللی برای توقف این جنایات است و تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده نشان دهنده مخالفت با این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که فلسطین یک مساله محوری برای امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود، ادامه خواهد داد.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

پلیس نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده اند.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه» در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز، پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه در روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا به تشدید تنش‌ها و ایجاد فضای امنیتی شدید در محیط دانشگاه منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند