Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:17:30 GMT

تلاش تبریز برای کسب عنوان پایتخت کتاب ۱۴۰۱ در ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۸۰۰

تلاش تبریز برای کسب عنوان پایتخت کتاب ۱۴۰۱ در ایران

گروه استان‌ها - معاون فرهنگی شهرداری تبریز به تلاش تبریز برای کسب عنوان "پایتخت کتاب ۱۴۰۱" ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری جایزه ملی کتاب سال تبریز زمینه‌ای برای کسب عنوان پایتختی کتاب در سال ۱۴۰۱ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام‌ احمد حمیدی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جایزه ملی "کتاب سال تبریز"، از برگزاری پنجمین دوره این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: مراسم اختتامیه جایزه ملی کتاب تبریز سه‌شنبه این هفته در عمارت ساعت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی برگزاری این جشنواره را اعتباری برای فرهنگ تبریز عنوان کرد و گفت: افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی و تکریم نویسندگان و ناشران، اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملیکتاب سال تبریز است.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز، با اشاره به اینکه نویسندگان، مولفان، مترجمان، ناشران و پدیدآورندگان کتاب باید متولد یا ساکن یکی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل یا زنجان باشد، افزود: این دوره ارزیابی آثار منتشره در سال 1398 است که به دبیرخانه ارسال شده است و نویسندگان سایر استان‌ها در صورتی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند که محتوای اثرشان از نظر موضوع و مضمون درباره تبریز و استان آذربایجان‌شرقی باشد.

توصیه‌های رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی کتاب شداجرای آقای بازیگر در عیدانه تلویزیون/ "کتاب‌باز" با پژمان‌ جمشیدی تمام می‌شودداوری آثار منتخب جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» آغاز شد2 کتاب تازه برای معرفی سیمای پیامبر(ص)/ اظهار تعجب از تعطیلی بخش فرهنگی سفارت ایران در انگلستان

وی با اشاره به معرفی برگزیدگان بخش‌های جنبی پنجمین جشنواره کتاب سال تبریز خاطر نشان کرد: انتخاب ناشر نمونه سال و گرافیست و تصویرساز نمونه سال از جمله برنامه‌های جنبی است و بخش ویژه "شهریار و شهریارشناسی" هم بدون در نظر گرفتن شرایط بومی بودن نویسنده و ناشر هم برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

حجت الاسلام حمیدی در پایان، گسترش و تعمیق کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه را برای توسعه فرهنگی ضروری دانست و ابراز داشت: برگزاری جشنواره بهانه‌ای برای قدردانی از فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز به تلاش تبریز برای کسب عنوان "پایتخت کتاب 1401" ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری جایزه ملی کتاب سال تبریز زمینه‌ای برای کسب عنوان پایتختی کتاب در سال 1401 است و ششمین جایزه ملی کتاب سال تبریز در سال آینده نیز در همین راستا تعریف می‌شود.

انتهای پیام/111/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جایزه ملی کتاب برای کسب عنوان کتاب سال تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی گفت: در جشنواره ریواس، برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی، خواندن متون ادبی و طنز با لهجه راونجی، اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، طبخ غذاهای سنتی و چیدن ریواس از کوه مروار و دره اجرا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری بیست و ششمین جشنواره ریواس را ایجاد روحیه نشاط و همدلی و معرفی و شناساندن هر چه بیشتر قابلیت‌های راونج که دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند موجب نشاط اجتماعی شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه روستای راونج با داشتن مزیت‌های مختلف کشاورزی می‌تواند میزبان جشنواره‌های متعدد دیگری نیز باشد، افزود: ظرفیت‌هایی همچون امامزادگان سلیمان و پیرداوود، دشت ریواس و دره راونج از جمله ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فرد این منطقه است.

کد خبر 6095881

دیگر خبرها

  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟