Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@14:19:53 GMT

تلاش برای اصلاح ساختار آب کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۶۹۹۷

تلاش برای اصلاح ساختار آب کشور

به گزارش اقتصاد آنلاین، «رضا اردکانیان» امروز شنبه در جلسه مشترک با روسای حوضه‌های آبریز ۹ گانه کشور افزود: فعالیت‌های خیلی خوبی در زمینه اصلاح ساختار آب کشور طی مدت کم انجام شده و مسیر باقیمانده نیز با توانمندی، احساس مسئولیت، تعهد لازم و یک برخورد حرفه‌ای انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی مرزهای ثابتی داشته باشیم، رودخانه‌های اصلی مشخص است و می‌توانیم به سمت یک سیستم حکمرانی با قلمروهای پایدار به معنای حوضه‌های آبریز حرکت کنیم، باید به سمتی برویم که نه یکباره و یکجا بلکه در یک مسابقه منطقی و معقول بتوانیم کم‌کم سازمان‌های حوضه آبریز را تشکیل دهیم و این روش و تجربه‌ای ‌است که در دنیا انجام شده و به صورت کامل کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان با اشاره به اینکه این سیستم در دنیا امتحان پس داده است، خاطرنشان کرد: مردم دنیا در حالی که جمعیت ۷ میلیاردی دارند، در مناطق توسعه یافته از همین روش استفاده و آب را مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه اصلاح ساختار آب کشور گام‌های اصولی برداشته‌ایم، افزود: برای اصلاح این ساختار می‌بایست مقدمه و پیش نیازهایی مانند طرح‌های سازگاری با کم‌آبی در استان‌ها، لایحه قانون جامع آب، تفویض اختیارات به استان‌ها، تغییر ساختار معاونت آب و آبفا، یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و غیره صورت می‌گرفت. هر چند برای تغییر ساختار، چنین پیش نیازهایی را لازم داریم اما شکل گرفتن همین پیش نیازها هم نیازمند آماده شدن فضا و تغییر نگاه به موضوع مدیریت بوده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اقدام های خوبی در این زمینه انجام شده است، خطاب به روسای حوضه‌های آبریز گفت: شرکت مدیریت منابع آب و روسای حوضه آبریز کشور باید دو لایه برنامه مشترک و غیرمشترک را تدوین کرده و نباید همه برنامه‌ حوضه‌ها یکسان باشد.

وی با اشاره به لزوم تبدیل ستاد به محل تنظیم ساز و کارها خاطرنشان کرد: پویش #هرهفته_الف_ب_ایران نیز یکی از پیش نیازها بود که توانستیم از طریق آن، ساز و کارها را در کنار ساخت و سازها قرار دهیم، بنابراین لازم است به‌عنوان ستاد بیشتر روی ساز و کارها متمرکز شویم.

به‌گفته اردکانیان، تشکیل کمیسیون‌های حوضه‌های آبریز، از ضروری‌ترین کارهایی است که باید انجام شود تا از ظرفیت موجود در سازمان‌ها استفاده لازم را برد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی در زمینه حوضه‌های آبریز، گفت: روابط عمومی به‌عنوان یک قسمت پشتیبان باید در تهیه بروشور و نقشه‌های حوضه‌های آبریز فعال باشد.

هیجدهم اردیبهشت ماه پایگاه اطلاع رسانی هیات دولت اعلام کرد: وزارت نیرو لایحه پیشنهادی قانون آب را به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیات دولت ارائه کرد.

پربیننده ترین ارقام تکان دهنده از بحران آب ایران به شایعات بنزینی توجه نکنید تداوم تاثیر بحران هند بر بازار طلای سیاه ادامه ضرر بازار نفت به دلیل وضعیت نامساعد هند / راه‌اندازی مجدد خط لوله آمریکا از عوامل افت بازار افزایش واردات برق برای دور زدن خاموشی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر نیرو اصلاح ساختار آب انتخابات ۱۴۰۰ حوضه های آبریز حوضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: بارندگی‌ها با فصل کوچ عشایر همزمان شده است و فرمانداران و اداره‌کل امور عشایر این استان باید با استان‌های همسایه رایزنی‌های لازم در خصوص تأخیر در کوچ عشایر را انجام دهند.
وی افزود: امور عشایر استان و استان هم‌جوار اقدامات لازم از جمله اطلاع‌رسانی از طریق پیامک در خصوص تأخیر در کوچ را انجام دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت محور‌های مواصلاتی استان، عنوان کرد: جاده‌هایی که احتمال رانش دارند با پیگیری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خطر مسدود شدن رفع شود.
حیدری با اشاره به ارائه خدمات به عشایران کوچ‌رو، افزود: هلال‌احمر باید نسبت به تأمین موادغذایی عشایر کوچ‌رو اهتمام لازم را داشته باشد و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اسکان عشایر تمهیدات لازم را انجام دهند.
حیدری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی مراقبت‌های لازم از مزارع شیلات را انجام دهد، تاکید کرد: مراقبت‌های لازم از قنات‌ها و جوی‌ها انجام شود و اگر خسارتی وارد شده است، لایروبی در اسرع وقت انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری از کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خواست تا به عشایر تحت پوشش، در حرکتی منسجم امداد‌رسانی کنند.
حیدری از مدیرکل مدیریت بحران استان خواست تا در یک زمان‌بندی مشخص، خسارات وارد شده به عشایر را جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان