Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح جامع گردشگری، مذهبی و توسعه حرم عباس بن موسی (ع) و عمارت مفخم بجنورد در بهبود فضای کسب و کار رونق گردشگری استان تأثیر گذار است.

محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی روند انجام کار پروژه‌های توسعه مجموعه تاریخی عمارت مفخم و بارگاه امامزاده سید عباس ابن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد اظهار کرد: باید با تعریف فضاهای تجاری مختلف و توزیع جغرافیایی مناسب، زمینه حضور سرمایه گذاران در این طرح را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه منبع اصلی تأمین مالی برای اجرای این پروژه‌ها باید از محل درآمدهای این طرح‌ها باشد افزود: فضای چند منظوره برای تجمعات و برگزاری مراسم ملی و مذهبی، فضاهای ورزشی مسقف و غیر مسقف، موزه مردم شناسی، سالن‌های چند منظوره، واحدهای تجاری، رستوران‌ها و... باید در این پروژه‌ها لحاظ شود.

استاندار خراسان شمالی یکی از دلایل پایین بودن پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بالا بودن تعداد مددجویان نهادهای حمایتی در استان را نبود فضای کسب و کار دانست که اجرای این قبیل پروژه‌ها می‌تواند بر کاهش بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و رونق گردشگری تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی در خصوص طرح جامع گردشگری، مذهبی و توسعه حرم عباس بن موسی (ع) گفت: این مجموعه بیش از ۳۲ هکتار وسعت دارد و سازمان اوقاف برای سرمایه گذاری مستقیم در این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

شجاعی در این جلسه پیگیر روند تهیه طرح دقیق توسعه این پروژه برای رایزنی با پیمانکاران شد و از مشاور این طرح خواست طرح تکمیلی را هرچه سریعتر ارائه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالي گردشگري مجموعه مفخم فضای کسب و کار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم گفت: بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته و از اولویت‌های سال ۱۴۰۳ است.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه بهسازی بوستان‌های سطح منطقه ۵ در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در سطح منطقه پنج ۲۲ بوستان وجود دارد که با توجه به عمر زیاد بعضی بوستان‌ها، بهسازی بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا بخش عمده پروژه بهسازی بوستان‌هایی چون بوستان اطلس، آزادگان و میخک با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیون تومان در سال گذشته انجام شده است.

مدیر منطقه پنج با بیان اینکه بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه در سال جدید نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: به منظور توسعه بوستان‌های منطقه ۵ بعضی اراضی در مرحله توافق است تا در مسیر توسعه بوستان‌ها اقداماتی انجام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه سرانه بوستان‌ها در منطقه ۵ به ازای هر نفر شش متر مربع است، اضافه کرد: با توجه به کمبود بوستان و فضای سبز در منطقه پنج، در تلاش هستیم تا با احداث و توسعه بوستان‌ها سرانه فضای سبز را به حد مطلوبی برسانیم.

وی گفت: مساحت فضای سبز بوستان میره‌ای ۳۳۰۰ متر مربع و مساحت فضای سبز بوستان انار ۲۲۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم احداث پارکینگ و تملک باغ‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال جدید دانست و افزود: احداث بوستان‌های جدید از جمله بوستان بصیرت از دیگر اقداماتی بوده که از سال گذشته دنبال شده و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا این بوستان سال جاری احداث و ساماندهی شود.

کد خبر 751410

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع