Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استان چهارمحال و بختیاری در حالی از موج چهارم کرونا در حال گذر است که مرگ و میرها کاهش داشته و ۸۱ درصد موارد فوتی بین افراد مسن‌سال و بیماران زمینه‌ای بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شهرکرد‌، طبق آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان، همچنان 2 شهرستان کوهرنگ و خانمیرزا در چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، طی روز گذشته تا ظهر امروز 326 بیمار با علایم بالینی مشکوک به ویروس کووید19 به مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه داشتند که از این تعداد 72 نفر بستری شدند.

با بستری شدن 72 نفر طی روز گذشته، مجموع بستری‌های در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به 334 مورد رسیده است که از این تعداد 286 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ آزمایش جهت ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری هستند.

همچنین طبق آمار کرونا در استان تا ظهر امروز، تعداد موارد بستری مثبت جدید 35 نفر و تعداد موارد مثبت سرپایی طی روز گذشته تا ظهر امروز، 72 نفر اعلام شده است.

گفتنی است طی 24 ساعت گذشته، 3 مورد فوتی ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده است که مجموع جان‌باختگان ناشی از این ویروس را به یک هزار و 32 نفر مورد رسانده است.

همچنین هم‌اکنون 52 بیمار با حال وخیم و نسبتا بد در icuهای مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان بستری هستند.

به گزارش تسنیم، از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان تاکنون، 122 هزار و 349 مورد تست و نمونه کرونا گرفته شده است که مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به 43 هزار و 70مورد رسیده است.

فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هم اکنون حدود 40 درصد از تست های PCR بیمارن مثبت می‌شود، افزود: با احتساب جمعیت یک میلیون نفری استان می‌توان تصور کرد حداکثر تا کنون 420 هزار نفر به کرونا مبتلا و حدود 600 هزار نفر هنوز به بیماری مبتلا نشده‌اند.

رحمانی ادامه داد: لذا باید تلاش کرد تا سایر افراد به تدریج مبتلا شوند تا با انجام واکسیناسیون عمومی بیماری کنترل و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا به حداقل رساند.

ناپایداری وضعیت کرونایی گیلان/ شمار بیماران بدحال رو به افزایش استهیچ مسئولی در قزوین واکسن کرونا نزده است / پرداخت وام 300 میلیون تومانی به استخردارانآمارهای کرونایی در شهرستان‌های استان مرکزی نزولی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ابراز خرسندی از مدیریت خوب اپیدمی کووید 19 در موج چهارم اظهار داشت: ضمن کاهش میزان مرگ و میرها، ‌81 درصد از موارد فوتی در بین افراد بالای 60 سال و با بیماری زمینه‌ای بوده است و مرگ و میر جوان‌ترها و میانسالان به شدت کاهش یافت که این امر مرهون تلاش بی‌وقفه کادر درمان در بیمارستان‌های استان است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- دعوت ورزشکار چهارمحال و بختیاری به اردوی تیم ملی والیبال
- پیاده روی کارمندان ادارت شهرستان خانمیرزا به مناسبت هفته سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران