Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه اتریش ضمن حمایت از اقدام دولت در اهتزار پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی در عین حال لغو سفر ظریف را عاملی برای تغییر روابط سنتی خوب بین دو کشور ندانسته است.

به گزارش مشرق، سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به وین پایتخت اتریش لغو شد. وی قرار بود در ادامه تور اروپایی خود با "آلکساندر شالنبرگ"، همتای اتریشی‌اش دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های اتریشی اما روز شنبه دلیل لغو سفر وزیر خارجه ایران را برافراشته شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی این کشور و همچنین وزارت خارجه اعلام کردند.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش، روز جمعه در توئیتی با اشاره به درگیری‌های اخیر اسرائیل و فلسطینیان، برافراشته شدن پرچم اسرائیل را نشانه همبستگی اتریش با اسرائیل خواند.

وی نوشت: «از امروز به نشان همبستگی با اسرائیل پرچم اسرائیل بر فراز کاخ صدارت اعظمی برافراشته می‌شود. حملات تروریستی به اسرائیل را قویا محکوم می‌کنیم! با هم در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم.»

یک روز پیش از سفر ظریف، اتریش که پیش‌تر شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را ممنوع اعلام کرده بود شاخه سیاسی حماس را نیز "تروریستی" و ممنوعه خواند.

به نوشته روزنامه اتریشی "استاندارد"، سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در واکنش به این اقدام وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با این همه این اقدام ظریف هیچ تغییری در روابط سنتی خوب بین دو کشور و روند مذاکرات اتریش و ایران ایجاد نمی کند. وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد که مذاکرات وین برای نجات توافق هسته ای ایران بی وقفه ادامه خواهد داشت.

"الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش هم در یک موضع گیری بار دیگر از حمایت های یکجانبه دولت از اسرائیل دفاع کرده و مدعی شد که اتریش نباید در مسئله تروریسم خنثی و بی طرف باشد. وی در این باره گفت: وقتی سازمان حماس حدود ۲ هزار موشک را علیه اهداف اسرائیل شلیک می کند ما نمی توانیم سکوت کنیم. هیچ توجیهی در این باره وجود ندارد.

وی همچنین از اهمیت امنیت اسرائیل برای اتریش سخن گفته و تصریح کرد: اما برای وین همچنین این مسئله اهمیت دارد که مذاکرات برای نجات توافق هسته ای ایران بدون وقفه و تحت فشار بالا ادامه یابد.

شالنبرگ همچنین از یک راه حل دو دولتی و مذاکره طرفین در مناقشات خاورمیانه بر اساس قوانین بین المللی حمایت کرد.

بالا گرفتن انتقادهای داخلی و خارجی از اهتزار پرچم اسرائیل

اهتزار پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان های دولتی در اتریش با انتقادهای داخلی هم همراه بوده است. حزب سبز اتریش به عنوان شریک صدر اعظم در دولت ائتلافی هم انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و "اوا ارنست دتسیدزیک"، سخنگوی سیاست خارجی این حزب در این باره در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور گفت: اهتزاز پرچم رژیم دیگری که در یک جنگ احتمالی قرار دارد لازم نبود.

وی تاکید کرد که اتریش به عنوان یک مکان مذاکره و منطقه ای بی طرف در زمینه مذاکرات نقش مهمی را ایفا می کند. وی آرزو کرد که اتریش همین گونه باقی بماند.

"نوربرت هوفر"، از سیاستمداران بلند پایه حزب آزادی اتریش هم به برافراشته شدن پرچم های رژیم صهیونیستی بر فراز دفتر صدر اعظمی و وزارت امور خارجه اتریش انتقاد وارد کرده و با اشاره به بی موضع بی طرفانه اتریش گفت: حالا این مسئله اهمیت دارد که از این بی طرفی حمایت شده و در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین گفت: اتریش به عنوان یک منطقه بی طرف باید محلی برای میانجیگری و ایجاد صلح باشد. البته حزب محافظه کار مردم اتریش همه این انتقادها را رد کرده است.

ترکیه هم انتقاد شدیدی به این اقدام دولت اتریش وارد کرده و سخنگوی رئیس جمهورترکیه روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد که چنین رفتارهایی اسرائیل را تشویق می کند که حملات خود علیه نوار غزه را در پیش گیرد. وی از همه افراد عقل گرا و اخلاق گرا در اتریش خواست که چنین سیاست های شرم آوری را رد کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین برجام وزارت خارجه وین سفر ظریف تروریسم رژیم صهیونیستی حماس اتریش امور خارجه اتریش اتریش هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می برد، با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار و در خصوص آخرین روند تلاش های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخربن تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفتگو و تبادل نظر نمود.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام ها و درودهای گرم روسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران دو کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین آخرین ارزیابی های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای دو کشور تبادل هیات ها میان موسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفتگوهای دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفتگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسراییل تشکر کرد .

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد همواره برای گفتگو و تماس بین مصر و ایران بعنوان دو کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسراییل، ابراز امیدواری کرد تلاش های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین گردد.

سامح شکری مجددا حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه بشود.

کد خبر 849140 برچسب‌ها مصر حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه سازمان همکاری اسلامی فلسطین

دیگر خبرها

  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • فشار کاری بالا دلیل رد پیشنهاد بایرن مونیخ توسط رالف رانگنیک
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی