Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، هادی مهدیزاده افزود: طرح برق‌رسانی به عشایر کشور در راستای اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید بخشی از منابع مالی خود را به خدمت‌رسانی به عشایر اختصاص دهد، اجراشده است.

مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یادآور شد: طراحی سامانه خورشیدی قابل‌حمل ویژه عشایر از دو سال قبل آغاز و استانداردهای کیفی آن از پژوهشگاه نیرو در وزارت نیرو اخذ شد و درنهایت مشخصات فنی این دستگاه به ثبت رسید که کار خرید منطقه‌ای این سامانه‌های خورشیدی برای چند استان از سوی توانیر به شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی واگذار و معین ۱۱ استان دیگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی چندین نشست جزئیات ساخت سامانه‌های خورشیدی متناسب با سبک زندگی عشایری و چگونگی استفاده از این سامانه‌ها بررسی شد که درنهایت این سامانه‌ها آماده توزیع در بین عشایر گردید.

مهدیزاده افزود : ۹۰ درصد از هزینه تأمین سامانه‌های خورشیدی قابل‌حمل به میزان هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رایگان و بلاعوض بوده و فقط ۱۰ درصد از هزینه کل هر سامانه، سهم آورده خانوار عشایری است.

وی تأکید کرد: هر یک از سامانه‌های خورشیدی قابل‌حمل ظرفیت تولید ۱۰۰ وات برق با استفاده از نور خورشید را دارد و با برق شهری نیز قابل شارژ است، افزون بر این سامانه به‌راحتی با سایر اثاثیه عشایر از ییلاق به قشلاق و بالعکس قابلیت جابه‌جایی دارد.

مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با ششمین هفته از پروژه‌های الف_ب_ ایران ، سامانه‌های خورشیدی استاندارد و قابل‌حمل در اختیار خانوارهای دو طایفه از عشایر کوچ رو مستقر در ارتفاعات شهرستان قوچان برای دسترسی به برق قرار گرفت.

۶۰ درصد از مراتع خراسان رضوی قلمرو و محل تردد عشایر است

همچنین معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایری خراسان رضوی نیز گفت: هفت هزار و ۱۴۵ نفر جمعیت عشایر خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند که در مناطق ییلاقی و قشلاقی این استان و استان‌های دیگر در حال کوچ روی هستند.

محمدحسین جعفری افزود: ۶۰ درصد از مراتع خراسان رضوی قلمرو و محل تردد عشایر خراسان رضوی است که ۹۹۵ هزار رأس دام را در اختیاردارند و باوجود جمعیت اندکشان نقش تأثیرگذاری در حوزه تولید ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح تحویل سامانه‌های خورشیدی به عشایر از سال ۱۳۹۶ آغاز و ثبت‌نام از عشایر در این خصوص انجام شد که تا سال ۹۹ اقدامات مربوط به طراحی و ساخت این سامانه‌ها و تطبیق آن با استانداردهای موردنیاز انجام و درنهایت آماده تحویل شد.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایری خراسان رضوی یادآور شد: میزان تولید انرژی سامانه‌های خورشیدی جدید برای عشایر خراسان رضوی به ۱۰۰ وات افزایش یافت و مقرر شد این سامانه‌ها به عشایر مستقر در مناطق ییلاقی و قشلاقی که دسترسی به شبکه برق ندارند، اختصاص یابد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر قوچان محمدحسین جعفری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی سامانه های خورشیدی سامانه ها قابل حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، محسنی راد مدیر کل اداره  گفت:دفترچه های سپرده گذاران اتباع خارجی استان یزد که در ماه های گذشته در این طرح شرکت نموده اند ، در اختیار دفاتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان  جهت توزیع قرار گرفت.

وی افزود:دفترچه های فوق دارای مهلت شش ماهه بوده که پس از بررسی وضعیت فرد،  قابل تمدید می‌باشد.                                                             

 محسنی راد گفت:ضریب امنیتی این دفترچه ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی،شماره سریال،مهر برجسته،امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل می‌باشد.

همچین  وی افزود : افرادی که دفترچه سرمایه گذاری را دریافت نموده اند در اولویت واگذاری کارتهای هوشمند قرار خواهند گرفت و کارتها و دفترچه بصورت همزمان تحویل اتباع خواهد گردید.                                                   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد