Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@04:20:32 GMT

فوری: شامپیون بشیکتاش! (عکس + گزارش)

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۰۱۷

فوری: شامپیون بشیکتاش! (عکس + گزارش)

بشیکتاش پس سه فصل ناکامی، موفق شد در رقابتی تنگاتنگ با گالاتاسرای مقام قهرمانی سوپر لیگ ترکیه را به دست بیاورد.

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ترکیه یک تفاوت بسیار اساسی با کشورهای دیگر دارد؛ دو قطبی های معمول فوتبال دنیا در این کشور به سه قطب تبدیل می شود؛ اوچ بویوک (سه بزرگ)؛ هواداران فوتبال ترکیه سه تیم گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباحچه را با این لقب می شناسند؛ سه تیمی که در مجموع 55 قهرمانی از 62 قهرمانانی سوپر لیگ ترکیه به نام آنها ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانبول باشاک شهیر فصل گذشته بعد از 9 سال به سلطه این سه تیم در سوپر لیگ ترکیه خاتمه داد و مقام قهرمانی را کسب کرد. در این فصل اما رقابت بازهم بین این سه تیم در هفته های پایان در جریان بود؛ رقابتی که در نهایت با قهرمانی بشیکتاش به پایان رسید.

 


دوماگوی ویدا، مهاجم کروات تیم بشیکتاش در دقیقه 10 بازی با گوز تپه دروازه حریف را باز کرد تا این تیم پس از دو شکست متوالی، شروع خوبی در هفته پایانی داشته باشد.

 

 

اگر تا همین چند هفته پیش در مورد حساسیت هفته پایانی سوپر لیگ ترکیه برای تعیین تیم قهرمان صحبتی به میان می آمد، کمتر کسی متصور چنین حساسیتی می شد؛ حساسیتی که به لطف دو شکست متوالی بشیکتاش در دو هفته منتهی به هفته پایانی فصل بود که این تیم را با گالاتاسرایی که در 5 هفته متوالی اخیر به برد دست یافته، هم امتیاز کرد.

 


آردا تورانِ باتجربه در نیمه اول بازی گالا و مالاتیا نتوانست در کنار دیگر ستاره های تیمش موفقیتی در باز کردن دروازه حریف داشته باشد؛ فاتح تریم در آغاز نیمه دوم او را به همراه آک بابا و یدلین از زمین بازی خارج کرد.

 

 

جنگ تمام عیار گالا برای تغییر قهرمان

 

رقابت دو تیم گالاتاسرای و بشیکتاش بر سر قهرمانی زمانی جذاب تر شد که گالا با 75 امتیاز در هفته سی و هشتم موفق شد با نتیجه 3 بر یک بشیکتاشِ81 امتیازی شد را شکست دهد که برای قهرمانی به یک امتیاز نیاز داشت؛گالا آن دیدار را با گل های رایان بابل، رادامل فالکائو و آرادا توران مقابل تک گل رشید غزال به سود خود به پایان رساند تا امیدهای خود را برای قهرمانی زنده کند. یک هفته بعد و متاثر از این شکست ناباورانه، بشیکتاش با نتیجه دو بر یک مغلوب فاتیح کارا گمرکِ رده هشتمی شد و گالا موفق شد با چهار گل دنیز اسپور را شکست داده و خود را با بشیکتاش در هفته پایانی هم امتیاز کند.

 


رایان بابل در دقیقه 60 گل دوم و پیروزی بخش گالا را به ثمر رساند؛ گلی که این تیم را به صدر جدول برده و بشیکتاش را یک رتبه پایین آورد.

 

 

تساوی امتیازات در ایستگاه پایانی

 

دو تیم در حالی بازی های هفته پایانی خود را شروع کردند که بشیکتاش با 81 امتیاز (87 گل زده و 43 گل خورده / تفاضل گل 44) در مکان اول و گالاتاسرای با همین تعداد امتیاز (77 گل زده و 35 گل خورده / تفاضل گل 42) در مکان دوم حضور داشت. پایین تر از این دو هم فنرباحچه 79 امتیازی حضور داشت که با تفاضل گل 29، تنها در صورت شکستن خوردن هر دو تیم به مقام قهرمانی دست می یافت.

 

نیمه اول: همه چیز در خدمت قهرمانی بشیکتاش

 

بشیکتاش 1-1 گوز تپه
گالاتاسرای 0-1 ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه 0-1 کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با 82 امتیاز

 

بشیکتاش در هفته پایانی سوپر لیگ ترکیه به مصاف گوز تپه رفت که در مکان دهم جدول رده بندی حضور داشت. شاگردان سرگن یالچین بازی را توفانی آغاز کردند و خیلی زود در دقیقه دهم به گل رسیدند؛ این گل را دوماگوی ویدا، مهاجم کروات برای بشیکتاش به ثمر رساند و این در حالی بود که دیدار گالاتاسرای و ینی مالاتیا اسپور با نتیجه مساوی بدون گل در جریان بود. آلپ اصلان اوزتورک در دقیقه 24 بازی را برای گوز تپه به تساوی کشاند و همچنان گالا و مالاتیا هم بدون گل بودند.

 

 

در ادامه 45 دقیقه های اول دو بازی، حملات بشیکتاش برای رسیدن به گل دوم راه به جایی نبرد و داور بازی سوت پایان را به صدا در آمد تا دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن ورزشگاه گورسّل آکسل شوند؛ در بازی دیگر اما اتفاقی افتاد که برای هواداران گالاتاسرای بدترین اتفاق ممکن بود؛ آدم بویوک در دقیقه 39 موفق شد گل اول را برای ینی مالاتیا اسپور به ثمر رساند تا گالا با شکست یک بر صفر نیمه اول را به پایان برساند. در دیگر دیدار حساس بالای جدول نیز فنرباحچه با یک گل از کایسراسپور عقب افتاده بود. این نتایج دست به دست هم داد تا بشیکتاش صدر جدول را همچنان با 82 امتیاز در اختیار داشته باشد؛ گالاتاسرای و فنرباحچه نیز به ترتیب با 81 و 79 امتیاز دوم و سوم بودند.

 

نیمه دوم:
 
تا دقیقه 55:

بشیکتاش 1-1 گوز تپه
گالاتاسرای 1-1 ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه 0-1 کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با 82 امتیاز

 

نیمه دوم با تغییر نتیجه تیم گالاتاسرای همراه بود؛ فاتح تریم با انجام سه تعویض در شروع نیمه دوم، تیمش را با حالت تهاجم تری به میدان فرستاد و خیلی زود نتیجه گرفت. حلیل درویش اوغلو در دقیقه 53 بازی، موفق شد دروازه مالاتیا را باز کرده و بازی را به تساوی بکشاند. با این نتیجه، گالا 82 امتیازی شد اما همچنان بشیکتاش با تفاضل گل بهتر در مکان نخست جدول حضور داشت.

 


لارین در دقیقه 67 روی این صحنه در داخل محوطه جریمه حریف سرنگون شد تا بشیکتاش را صاحب یک ضربه پنالتی حساس بکند.

 

 

تا دقیقه 65:

بشیکتاش 1-1 گوز تپه
گالاتاسرای 2-1 ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه 0-1 کایسراسپور
قهرمان: گالاتاسرای با 84 امتیاز


یک ربع ابتدایی دو بازی هیچ تغییر نتیجه ای به همراه نداشت اما گالاتاسرای در عرض همین 15 دقیقه توانست خود را از تیم بازنده به تیم برنده تبدیل کرده و جای بشیکتاش را در صدر بگیرد. رایان بابل با گل دقیقه 60 خود این اتفاق را در حالی رقم زد که هنوز 30 دقیقه به پایان بازی ها باقی مانده بود.

 

تا دقیقه 75:

بشیکتاش 2-1 گوز تپه
گالاتاسرای 2-1 ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه 0-1 کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با 84 امتیاز

 


رشید غزال در دقیقه 69 پنالتی حساسی را به گل تبدیل کرد که با 2-1 کردن بازی و برگرداندن بشیکتاش به صدر، موجب قهرمانی این تیم در سوپر لیگ ترکیه شد.

 

 

اطلاع از نتیجه بازی گالاتاسرای باعث شد تا بشیکتاشی ها به خودشان آمده و بار دیگر برای باز کردن دروازه گوز تپه تلاش کنند. آنها در دقیقه 67 صاحب ضربه پنالتی شدند که این ضربه را رشید غزال در دقیقه 69 به گل تبدیل کرد؛ گلی که بازهم قهرمان سوپر لیگ ترکیه را عوض کرد و بشیکتاش با 84 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به گالا، به صدر بازگشت.

 

نتیجه نهایی نیمه دوم:

 

بشیکتاش 2-1 گوز تپه
گالاتاسرای 3-1 ینی مالاتیا اسپور
فنرباحچه 2-1 کایسراسپور
قهرمان: بشیکتاش با 84 امتیاز

 

با گلی که بشیکتاش وارد دروازه گوز تپه کرد، گالاتاسرای بازهم صدر را از دست داد و تنها راه قهرمانی این تیم، باز شدن دروازه بشیکتاش بود که این اتفاق رخ نداد تا با وجود زدن گل سوم توسط شاگردان تریم، قهرمانی از دست گالا پر کشیده و روی شانه یالچین و شاگردانش بنشیند. به این ترتیب در پایان سوپر لیگ ترکیه، تیم بشیکتاش با 84 امتیاز و تفاضل گل 45 بالاتر از گالاتاسرایِ 84 امتیازی با تفاضل گل 44، به مقام قهرمانی دست یافت و فنرباحچه هم با 82 امتیاز سوم شد.

 

ترکیه بشیکتاش

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ترکیه بشیکتاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها

به گزارش صدای ایران از ایرنا، هفته سی‌وچهارم لالیگا اسپانیا در شرایطی شنبه شب دنبال شد که تیم فوتبال بارسلونا در این هفته و در دیداری خارج از خانه به مصاف خیرونا رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب حریف شد تا رئال مادرید چهار هفته پیش از پایان لالیگا و برای سی‌وششمین مرتبه قهرمان شود.

بارسلونا که در این بازی به پیروزی نیاز داشت تا همچنان امیدوار به کسب قهرمانی باشد در دقیقه ۳ بازی توسط آندرئاس کریستنسن به گل رسید تا امید‌ها برای کاتالان‌ها زنده شود، اما یک دقیقه بعد آرتم دووبیک کار را به تساوی کشاند.

در لحظات پایانی نیمه نخست رابرت لواندوفسکی از روی نقطه پنالتی بارسا را به گل رساند تا آنها با برد ۲ بر یک به رختکن بروند، اما در نیمه دوم کریستین پورتو در دقایق ۶۵ و ۷۴ و میگوئل گوتیرز در دقیقه ۶۷ سه‌بار دیگر برای خیرونا گلزنی کردند تا بازی در نهایت این دیدار، ۴ بر ۲ به سود میزبان شود.

این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند تا بارسلونا در شبی که به بُرد نیاز داشت شکست ۴ بر ۲ را تجربه کند. با این نتیجه رئال مادرید، خیرونا و بارسلونا با ۸۷، ۷۴ و ۷۳ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و رئال قهرمان زودهنگام لالیگا شد.

دیگر خبرها

  • تاتنهام در جهنم آنفیلد سوخت / امید شاگردان کلوپ برای قهرمانی زنده ماند +فیلم
  • تساوی رم و یوونتوس با حضور 28 دقیقه‌ای آزمون؛ بانوی پیر از لیگ قهرمانان جا ماند
  • تساوی رم و یوونتوس در المپیکو با حضور ۲۸ دقیقه‌ای آزمون
  • قهرمان فوتبال هلند مشخص شد
  • آیندهوون قهرمان فوتبال هلند شد/ یاران جهانبهش در رده دوم ایستادند
  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • قهرمانی رئال مادرید در اسپانیا/ تاج گذاری کهکشانی ها لالیگا
  • شکست سنگین بارسلونا / امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • رئال مادرید قهرمان شد؛ آنچلوتی سیگار برگ را روشن کرد
  • قهرمانی شماره 36 رئال: آنچلوتی سیگار برگ را روشن کرد