Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:03:42 GMT

نشست امروز شورای امنیت درباره فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۵۶۶

نشست امروز شورای امنیت درباره فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل امروز یکشنبه نشستی فوق العاده درباره تحولات در اراصی فلسطینی برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل امروز یکشنبه با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و دیگر نواحی فلسطین برگزار می‌شود.

منابع معتبر دیپلماتیک به "القدس العربی" گفتند که این نشست ساعت ۱۰ به وقت نیویورک ، درباره تحولات فلسطین تحت عنوان "مسئله خاورمیانه" برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قرار است تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی در این جلسه سخنرانی کنند.

به گفته این منابع دیپلماتیک، در میان وزرای خارجه عرب که حضور آنها تا لحظه برای سخنرانی در نشست شورای امنیت تأیید شده است ، سامح شکری وزیر خارجه مصر، صبری بوقادم، وزیر خارجه الجزایر، ریاض المالکی و وزیر خارجه فلسطین هستند.

منابع تأکید کردند که ممکن است در چند ساعت آینده تعداد وزرای عرب که به شورای سخنرانی خواهند کرد افزایش یابد.

از سوی دیگر ، دفتر استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پیامی را در رسانه ها توزیع کرد که تأیید می‌کند دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد و سپس تور وینسلند، نماینده ویژه وی در فلسطین اشغالی و هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه گزارشی در مورد آخرین تحولات فلسطین و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها ارائه می دهد.

سفیر چین که ریاست شورای امنیت طی این ماه را بر عهده داشت ، در بیانیه‌ای که بین خبرنگاران توزیع شد ، گفت: "جلسه علنی شورا به درخواست تونس، نروژ و چین ساعت ۱۰ صبح  یکشنبه ، از طریق مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این نیز شورای امنیت دو نشست دیگر ظرف روزهای گذشته درباره فلسطین برگزار کرد که با کارشکنی‌های نماینده آمریکا به شکست کشانده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله به غزه شوراي امنيت شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز(سه‌شنبه) وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

به گزارش مشرق، علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیأتی، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه که با حضور وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، به روسیه سفر کرده است.

احمدیان همچنین در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حاشیه این نشست‌ها با همتایان خود از روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال یکی از شهرهای این کشور میزبانی آن را برعهده دارد ، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، بویژه آمریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد