Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:27:55 GMT

برداشت کلزا در تایباد خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۶۶۸

برداشت کلزا در تایباد خراسان رضوی آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول در این منطقه به ۵۲۵ هکتار رسید که باتوجه به خشکسالی و عوامل خسارت زا، ۱۴۵ هکتار از این سطح دچار خسارت شد و پیش‌بینی می‌شود میانگین تولید این محصول در مزارع مستعد این منطقه در هر هکتار به افزون بر ۸۰۰ کیلوگرم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد اعتضادی افزود: عمده کشت این دانه روغنی در دشت‌های کاریز و بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تایباد از نظر کشت محصول کلزا یکی از مناطق پیشرو در خراسان رضوی است به طوری که ۱۰۰ درصد این محصول در این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: طی سال زراعی جاری در راستای حمایت از کشاورزان کلزا کار افزون بر ۱۸۰ تن انواع کود شیمیایی بین آنان توزیع شد.

وی افزود: استفاده از مزارع کلزا برای تولید عسل، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش وابستگی به واردات روغن و تناوب زراعی کلزا با غلات از مهمترین مزایای کشت این محصول است که با استقبال کشاورزان این شهرستان مرزی روبرو شده است.

اعتضادی ادامه داد: در سال گذشته ۳۱۳ تن کلزا در این شهرستان برداشت شد و پیش بینی تولید امسال ۳۰۸ تن از این محصول می باشد و خرید این محصول توسط اتحادیه تعاون روستایی به صورت تضمینی از قرار هر کیلو ۱۱۰ هزار ریال برآورد شده است.

وی گفت: برداشت این محصول در این شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

شهرستان تایباد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی تولید می‌کند و ۸۵ درصد جمعیت آن به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تایباد اراضی کشاورزی کلزا خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد اراضی کشاورزی کلزا تایباد اراضی کشاورزی کلزا خرید تضمینی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم