Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@18:32:42 GMT

فلسطین خواستار برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۸۶۸۹

فلسطین خواستار برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفیر فلسطین در مسکو روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس با اشاره به درخواست روسیه برای برگزاری نشست گروه صلح خاورمیانه به منظور بررسی درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت: ما معتقدیم که موضع کنونی روسیه (در مناقشه فلسطین) سازنده است و این موضع را نه فقط حفظ بلکه باید توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید در کوتاهترین زمان نشست گروه صلح خاورمیانه را در سطح وزیران در مسکو یا در مکان دیگری برگزار کرد. این امر برای توقف خشونت‌ها ضروری است.

سفیر فلسطین خاطرنشان کرد: واشنگتن هنوز در مورد برگزاری این نشست واکنشی نشان نداده است.

گروه چهار میانجی گران بین‌المللی خاورمیانه از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

نوفال با بیان اینکه فلسطین موضع روسیه را عالی ارزیابی می‌کند، گفت: ما در تماس دائم هستیم و به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل (در مورد مساله فلسطین) توجه کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط بسیار دشوار قرار داریم، اظهار داشت: ما همواره اعلام کردیم که مساله اورشلیم (بیت المقدس) بسیار مهم است و اگر جامعه جهانی بر مواضع خود پایبند نباشد مسائل بیشتری بروز می‌کند و در زمان حاضر شاهد وضعیت پیچیده‌ای هستیم.

پیش تر سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه خواستار برگزاری فوری نشست گروه چهار صلح خاورمیانه برای بررسی وضع سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در مسکو گفت: نشست گروه چهار میانجی‌گران بین‌المللی خاورمیانه در سطح وزیران خارجه باید برای (بررسی وضعیت مناقشه فلسطین و اسراییل) هرچه زودتر برگزار شود.

لاوروف گفت: امروز ما به این تفاهم رسیدیم که مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط کنونی برگزاری فوری نشست گروه چهار میانجی‌گران خاورمیانه است.

ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این رژیم، صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه اکبر ترکان فلسطین سفیر فلسطین گروه صلح خاورمیانه نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 نشست وین انتخابات 1400 غزه اکبر ترکان صلح خاورمیانه گروه چهار نشست گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دستور کار نشست آینده ناتو: نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌شود
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند