Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی از اجرا و توسعه طرح‌های کارآفرینی با اعطای وام قرض‌الحسنه در زمینه پرورش گل و گیاه و جوجه‌های یکروزه به همت کانون حضرت فاطمه(س) روستای کیسم آستانه اشرفیه خبرداد.

خبرگزاری شبستان- گیلان، بحران کرونا در یکسال اخیر با همه تهدیدها و آسیب‌هایی که برای کشور داشت، تجلی همدلی و وحدت در حوزه‌های مختلف و خالق صحنه‌های زیبایی از انسجام مردمی در دستگیری از نیازمندان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این حوزه‌های همدلی در کانون‌های مساجد است که با مدیریت امام جماعت، همکاری اصحاب مسجد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به کمک اقشار مختلف شتافت.

 

در وضعیت کنونی که کسب و کار نیز تحت تاثیر ویروس کرونا مختل شده و شرایط اقتصادی فشار سنگینی را بر مردم تحمیل می کند، کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه(س) روستای کیسم آستانه اشرفیه علاوه بر اجرای رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان به فرهنگ‌سازی رونق تولید با حمایت از طرح‌های کارآفرینی پرداخت.

 

این کانون با تشکیل صندوق قرض‌الحسنه و حمایت مالی از طرح‌های کارآفرینی در زمینه گل و گیاه و جوجه‌های یکروزه در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال گام برداشت.

 

«زهرا کریمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی، هنری حضرت فاطمه(س) روستای کيسم آستانه اشرفيه در سال جاری که با شروع مرحله سوم کمک‌های مؤمنانه بین اقشار کم‌درآمد و بانوان سرپرست خانوار همراه بود گفت: بسیاری از فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی صورت گرفته است مانند مراسم لیله الرغائب، اولین شب جمعه ماه رجب که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

 

مدیر کانون فرهنگی، هنری حضرت فاطمه(س) روستای کيسم آستانه اشرفيه با اشاره به آموزش مجازی نرم‌افزار ورد و اکسل به‌صورت مجازی در ایام نوروز افزود: این کلاس‌ها به‌صورت رایگان و برای تشویق اعضای کانون برگزار شد.

 

وی برگزاری جشن روز مبعث و میلاد امام موسی کاظم(ع) در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: جشن‌های ماه شعبان و میلاد سه نور (امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) وحضرت ابوالفضل عباس(ع)) و چاپ پوستر دبر بستر فضای مجازی صورت گرفت.

 

کریمی با بیان اینکه برنامه‌های حضوری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل جمعیت برگزار شد از پخت آش نذری شله قلمکار در فضای باز مسجد و توزیع آن بین رهگذران همزمان با نیمه شعبان خبرداد.

 

وی با اعلام اینکه امسال با توجه به شرایط بحرانی کشور در ماه رمضان و محدودیت فعالیت‌ها، کانون حضرت فاطمه(س) هر روز حداقل یک کار، فکر یا عمل خیر را برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسانده است تصریح کرد: شب اول ماه رمضان در مسجد آقا سیدیمنی روستای کیسم با برگزاری همزمان حضوری و مجازی دعای افتتاح بعد از نماز مغرب و عشا همراه بود.

 

کریمی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر عضو کانون حضرت فاطمه(س) هستند که از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است اعلام کرد: با کمک خیرین و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در روزهای آغازین ماه رمضان، ۱۱ بسته معیشتی شامل بسته‌های گوشت گرم یک کیلو و نیمی، برنج ۱۰ کیلویی، ماکارونی، روغن، مرغ و حبوبات بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی کارآفرینی را از اولویت‌های کانون در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده است، برشمرد و گفت: طرح‌های کارآفرینی کانون در زمینه پرورش گل و گیاه و جوجه‌های یک روزه در سال جاری نیز ادامه دارد.

 

کریمی از اعطای وام قرض‌الحسنه به ۶ نفر برای تهیه حدود ۳۰۰ قطعه جوجه یک روزه و تامین تعذیه آنها به مبلغ پنج میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: این افراد پس از ۴۰ روز و فروش محصولاتشان، تسهیلات دریافتی را بازپرداخت می‌کنند تا افراد دیگری بتوانند از آن بهره گیرند.

 

تشکیل گروه مجازی انس با قرآن در واتساپ واینستاگرام برای ارسال دعای هر روز و بیان نکات کليدی هر جز و ارتباط با خدا، فراخوان اعضای ۱۰ تا ۲۰ ساله کانون جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی، گرامیداشت وفات حضرت خدیجه(س) و ارسال زیارت‌نامه آن حضرت‌ در فضای مجازی، فراخوان کودکان و نوجوانان برای ارسال عکس‌هایی از مراسم افطاری و سحری از خود وخانواده در فضای مجازی، به اشتراک گذاری مراسم مناجات خوانی آقای محمد ضمیری عضو کانون در فضای مجازی که شب اول ماه مبارک از سیمای مرکز گیلان پخش شد از دیگر برنامه‌هایی بود که مورد اشاره کریمی قرار گرفت.


وی با اشاره به ابتکار کانون در طراحی و انجام بازی‌های خانگی کودکان و نوجوانان در قرنطینه کرونایی از ایجاد گروه در فضای مجازی با عنوان جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان به فرمایش مقام معظم رهبری خبر داد و یادآور شد: گرامیداشت شهادت سید جلال الدین اشرف در فضای مجازی، دورهمی کتابخوانی نوجوانان ورزشکار کانون به مناسبت تقارن روز جهانی کتابخوانی با ماه مبارک رمضان، چاپ و توزیع بروشور در شرح حال امام حسن(ع) بین نمازگزاران و تلاوت همزمان دعای مجیر اعضای کانون‌ در فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های انجام شده کانونی‌های روستای کیسم است.

 

کریمی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی جهت اقامه نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد: در این روز اعضای کانون به همراه‌ خانواده به زیارت مزار شهدای گمنام رفته و به عطرافشانی و گلباران مزار این شهدا پرداختند.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: رواق کارآفرینی رویداد فهما کانون های مساجد گیلان کانون حضرت فاطمه س فضای مجازی روستای کیسم قرض الحسنه فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟

 چند روز پیش بود که مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری از تذکر به برخی مسئولان در مساله حجاب و بعد از حواشی پیش آمده بر سر برخوردهای گشت ارشاد، خبر داد. توئیتی که با هجمه ها و حملات زیاد به این عضو دفتر رهبری همراه شد و حامیان گشت ارشاد و لایحه عفاف و حجاب همزمان او را در فضای رسانه ای و مجازی زیر بار سنگین حملات خود بردند.   به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته اما سردار جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه این تذکر را تایید کرد و گفت؛« یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی طرح نور صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.»   سرلشگر جعفری   وی بیان کرد: «این تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.»   سرلشکر جعفری عنوان کرد: «آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.»   توئیت مهدی فضائلی در مورد تذکر رهبری به گشت ارشاد   اما در میان آنها که فضائلی را زیر بار نقد برده بودند، حسین شریعتمداری نیز حضور داشت. او در یادداشتی نوشته بود؛« این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟!برادر فضائلی عزیز! بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی