Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،به منظور بررسی روند اجرای مانور تشدید رهگیری موارد مثبت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نشستی با حضور سلمان‌زاده؛ رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، قائم مقام ریاست دانشکده، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان، مسئول ستاد عتبات عالیات آبادان و هماهنگ‌کننده گروه‌های جهادی، روسای مراکز بهداشت تابعه، مدیران، کارشناسان و اعضای مرتبط در محل دفتر معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در نهمین نشست بررسی مانور تشدید طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مبارزه با پاندمی کووید-۱۹ با اجرای واکسیناسیون افراد سالمند وارد مرحله جدیدی شده است و بار زیادی از اجرای این برنامه برعهده همکاران مجموعه بهداشت است که امیدواریم با حضور کارشناسان با تجربه و سابقه‌ی کنترل انواع بیماری بتوانیم از این مرحله سرنوشت‌ساز با موفقیت عبور کنیم.

او افزود: تا انجام کامل واکسیناسیون عمومی برای همه شهروندان، بهترین راه مبارزه با این ویروس، همچنان پیشگیری، رعایت دستورالعملهای بهداشتی و قطع زنجیره انتقال بیماری است و تنها نسخه مؤثر برای تحقق این امر اجرای کامل طرح شهید سلیمانی است.

 سلمان‌زاده بیان داشت: موضوع اجرای واکسیناسیون گروه سالمندان اولویت نخست وزارت بهداشت است و با حساسیت بالایی پیگیری می‌شود لذا امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم در اجرای این امر نیز سربلند باشیم.

او با اشاره به سوق‌الجیشی بودن منطقه و وجود پایانه مرزی، بنادر، صنایع بزرگ و اشتغال افراد مختلف از اقصی نقاط کشور و دنیا در شهرستانهای تابعه، بیان کرد: موضوع بسیار مهمی که این روزها مطرح است احتمال ورود ویروس‌های جدید و نوترکیب به منطقه است که ضمن بیماری‌زایی و سرایت‌پذیری بالای این ویروس‌ها، بی‌تأثیر بودن واکسن‌های موجود روی آنهاست. بنابراین ضمن اینکه همکاران مجموعه بهداشت از این مسأله به طور جدی مراقبت می‌کنند لازم است همه واحدهای تابعه در این راستا همکاری کنند و از ظرفیت داوطلبین و رابطین سلامت استفاده کنند.

در ادامه این نشست معاون فنی معاونت بهداشت گزارشی از اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی تا ۱۹ اردیبهشت را در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان ارائه داد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس دانشکده علوم پزشکی آبادان طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس