Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:55:28 GMT

کمبود پزشک در سیستان و بلوچستان بیداد می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۹۰۷۴

کمبود پزشک در سیستان و بلوچستان بیداد می کند

معین الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره کمبود پزشک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان با مشکل جدی کمبود پزشک مواجه است. سرانه پزشک عمومی و متخصص نسبت به جمعیت استان وضعیتی نامناسبی دارد. این موضوع در جنوب استان حادتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر کمبود پزشک، استان سیستان بلوچستان با کمبود بیمارستان هم مواجه است. درحال حاضر اگر کسی بخواهد از چابهار به نزدیکترین بیمارستان سیستان و بلوچستان برود باید ۷۵۰ کیلومتر راه طی کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید ظرفیت رشته های پزشکی استان را بالا ببریم گفت: استان سیستان و بلوچستان دانش آموزان بسیار مستعدی دارد. دبیرستان های شبانه و روزانه خیلی خوبی در استان وجود دارد که هر ساله دانش آموزان خوبی تربیت می کند ولی به علت ظرفیت محدود رشته های پزشکی نمی‌توانند در رشته پزشکی تحصیل کنند.

سعیدی در پایان تصریح کرد: تعداد پزشک در استان باید افزایش یابد. تنها راه این کار افزایش سهمیه های بومی رشته های پزشکی و پیراپزشکی است. در صورتی که ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی افزایش یابد نه تنها در سیستان و بلوچستان بلکه در هیچ کجای ایران مشکل کمبود پزشک نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کمبود پزشک پزشک عمومی و متخصص سیستان و بلوچستان رشته های پزشکی استان سیستان کمبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود