Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: طبق زمان‌بندی برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت، اکنون افراد بالای ۸۰ سال شهرستان علیه کرونا واکسینه می‌شوند و تا کنون حدود ۷۰ درصد از افراد این گروه سنی نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۳۷۱ دوز واکسن به گروه‌های مختلف از قبیل کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان، گروه‌های نظام پزشکی (پزشکان مطب‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی)، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص (دیالیزی، تالاسمی، ام‌اس، پیوند اعضا) تزریق شده است که از این تعداد بیش از ۹۰۰ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان به راه‌اندازی دو پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر برازجان اشاره کرد و افزود: این دو پایگاه در مدرسه شهید جاوید کازرونی و کانون امام خمینی شهر برازجان ایجاد شده است و ۶ گروه مستقر در این پایگاه‎‌ها واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان، بیماران خاص و افراد بالای ۸۰ سال را بر عهده دارند.

خویش‌دوست عنوان کرد: با اعلام گروه‌های سنی دیگر، راه‌اندازی یک تا دو پایگاه تجمیعی و افزایش گروه‌های تزریق واکسن پیش‌بینی‌شده است.

او گفت: این دو پایگاه تجمیعی، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت و ۴ پایگاه بهداشتی، جمعیتی در حدود ۱۶۰ هزار نفر را برای تزریق واکسن پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

استقبال کم سالخوردگان عسلویه از واکسن کرونا اولین واکسن، بهترین واکسن/ عارضه خاصی از تزریق واکسن کرونا در بوشهر گزارش نشد

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: ارسال واکسن‌های کرونا به شهرستان دشتستان همچنان ادامه دارد که طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده تزریق آن به گروه‌های هدف انجام می‌گیرد.

خویش‌دوست با بیان اینکه گروه‌های بهداشتی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در این مراکز حضور فعال دارند، گفت: مردم برای دریافت واکسن منتظر تماس تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ و هماهنگی مراقبین سلامت و بهورزان مرکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت باشند.

او از مردم خواست با پاسخ به‌موقع به تماس‌های ۴۰۳‌۰ و مشارکت عمومی برای ایجاد ایمنی جمعی و شکستن کرونا با کارکنان بهداشت و درمان همکاری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان همچنین با تشکر از بخشداران، دهیاران، ادارات آموزش و پرورش و پایگاه‌های بسیج برای فراهم کردن محل مناسب واکسیناسیون عمومی رده‌های سنی مختلف در سایر بخش‌های شهرستان، گفت: برای تسریع در تزریق واکسن به گروه‌های مختلف سنی نیاز به امکانات و ظرفیت‌های سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی داریم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا کووید 19 سالخوردگان رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تزریق واکسن دو پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است