Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شیلی برای شرکت در انتخابات بزرگ و انتخاب شهرداران، فرمانداران، اعضای شورا و از همه مهمتر ۱۵۵ زن و مردی که در تدوین قانون اساسی آتی این کشور نقش خواهند داشت، به پای صندوق های رای رفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تغییر قانون اساسی فعلی یکی از اصلی‌ترین درخواست‌هایی بود که از اعتراضات اجتماعی خشونت‌باری سر برآورد که از اکتبر ۲۰۱۹ علیه بی‌عدالتی و اشراف‌گرایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته بیش از ۷.۵ میلیون تن در رفراندوم لغو قانون اساسی فعلی که در دوران دیکتاتوری آگوستو پینوشه در ۱۹۸۰ تدوین شده است، رای مثبت دادند.

حوزه‌های اخذ رای روز شنبه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز به کار کردند و مردم برای انتخاب اولویت‌های خودشان روی چهار برگه رای با رنگ‌آمیزی متفاوت مشغول به کار شدند.

در حومه سانتیاگو، پایتخت شیلی یک وکیل ۲۶ ساله به رویترز گفت که کشورش نیازمند "تغییر بنیادین" است. او افزود: می‌خواهم اینجا به کشوری تبدیل شود که مردم با کرامت در آن زندگی کنند.

یک رای‌دهنده دیگر که جوانی ۲۸ ساله بود، گفت که والدینش از جناح راست افراطی هستند اما خودش در رفراندوم اکتبر گذشته به منشور جدید رای داده است. او گفت: می‌ترسم. نمی‌خواهم مثل ونزوئلا شویم، اما شما تغییراتی که نیاز است می‌بینید، برای آموزش و خدمات درمانی.

شهروندان شیلی شنبه و یکشنبه برای شرکت در انتخابات فرصت دارند، چرا که مقام‌ها تلاش دارند از ازدحام جمعیت بابت پاندمی کرونا که این کشور را به چالش کشیده است، جلوگیری کنند. بخش‌های بزرگی از شیلی همچنان تحت قرنطینه بر سر می‌برند.

دولت راست‌میانه شیلی امیدوار است که حداقل هفت میلیون تن از جمعیت ۱۹ میلیونی این کشور در انتخابات شرکت کنند. ائتلاف "شیلی واموس" متعلق به سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری شیلی امیدوار است که حداقل یک سوم کرسی‌ها به نامزدهای مورد نظرشان برای تدوین قانون اساسی برسد تا از مدل بازار آزاد شیلی مقابل هرگونه تغییرات ناگهانی که نیازمند تایید حداقل دو سومی است، جلوگیری کند.

با این حال، تردیدهایی درباره تحقق این هدف وجود دارد زیرا محبوبیت پینه‌را و دولتش بابت فقر و بیکاری ناشی از پاندمی کرونا سقوط کرده است. پینه را صبح شنبه پس از شرکت در انتخابات گفت او خواستار "یک نتیجه خوب برای این کشور و برای شیلی واموس است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیلی انتخابات قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند