Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار کاهش تنش‌ها در جریان درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین شد و هشدار داد، بحران در مرحله هشدار رو به وخامت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، میچل باچله، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل گفت، اقدامات صورت گرفته از سوی نیروهای اسرائیلی و فلسطینی ممکن است به نقض حقوق بشر بینجامد و جرایم جنگی تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین درگیری‌ها بین نیروهای رژیم صهیونیستی و حماس دوشنبه گذشته و در پی خشونت‌ها در قدس بر سر تخلیه برنامه‌ریزی‌شده شش خانواده فلسطینی برای انجام شهرک سازی‌های جدید آغاز شد.

در جریان این درگیری‌ها دست کم ۱۴۰ فلسطینی در غزه شهید شده‌اند که کودکان نیز از جمله آن هستند. ۹ تن دیگر از جمله دو کودک نیز در اسرائیل جان باختند.

سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد، دستکم ۱۰ هزار تن در غزه بی‌خانمان شده‌اند. حملات هوایی اسرائیل روز شنبه ساختمان خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس، الجزیره و سایر نهادهای رسانه‌ای را تخریب کرد.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت: به دو طرف تاکید می‌کنم تا به الزامات و تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی پایبند باشند. اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر، وظیفه تضمین دسترسی بی قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را باید در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه دو طرف باید به کاهش تنش‌ها بپردازند، باید لفاظی‌های تحریک کننده نیز از جانب دو طرف متوقف شود. یک بار دیگر شاهد از دست رفتن جان انسان‌ها و وحشت افرادی هستیم که مجبورند فرار کنند یا خودشان را در منازلشان مخفی کنند و هدف حملاتی قرار می‌گیرند که از سوی دو طرف صورت می‌گیرد. این نقض جدی قوانین حقوق بشر بین‌الملل است.

وی همچنین ادامه داد: آنهایی که مسئول چنین نقض‌های هستند باید پاسخ دهند.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت، حملات هوایی اسرائیل و شلیک خمپاره‌ها به مناطق پرجمعیت این نگرانی را به وجود آورده است که ارتش اسرائیل ساختمان‌هایی را هدف قرار می‌دهد که بر اساس قوانین بین‌المللی نباید مورد حملات نظامی قرار گیرند.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز (یکشنبه) جلسه‌ای را برای رسیدگی به این بحران برگزار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل فلسطين غزه سازمان ملل متحد کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درگیری ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به گزارش برخی مقامات ارشد آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی در غزه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خود را مقید به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی نمی‌داند؛ چرا که هزینه و شخصیتی برای خود متصور نیست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه اشاره کرد و با بیان اینکه صهیونیست‌ها مشروعیت خود را در بین افکار عمومی و جهان به شدت در خطر می‌بینند، گفت: نتانیاهو برای بقای خود در قدرت، حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند و به هر قیمتی به دنبال پیروزی بر حماس و یا گسترش دامنه جنگ در منطقه است تا افکار عمومی را برای حمایت از خود متقاعد کند؛ البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هر دو راهبرد شکست خورده است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند که به هر شکلی کابینه و قدرت خود را حفظ کند؛ اما تلاش‌های مذبوحانه، ثمری نخواهد داشت و به زودی شاهد پیروزی مقاومت و مردم مظلوم غزه خواهیم بود.

کد خبر 6092982 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی