Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مکارم گفت: طی سال جاری با تصویب شورای فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ۲ واحد فناور به واحدهای فناور مرکز رشد این دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزوده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۲۶ اردیبهشت نشست شورای فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سالن ابن سینا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




«اصغر مکارم» در این نشست با بیان این مطلب که سال گذشته ۱۱ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقر شدند، گفت: از این تعداد یک واحد به دلیل عدم ارتقاء از مرحله پیش رشد به رشد حذف، سه واحد در مرحله پیش رشد و هفت واحد فناور این دانشگاه از مرحله پیش رشد به رشد ارتقاء یافتند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: در اولین نشست شورای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲ واحد فناور تصویب و به واحدهای فناور افزوده شدند.


وی خاطرنشان کرد: با تصویب این واحدهای فناور جدید، تعداد واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به ۱۲ عدد ارتقاء یافت.


حمایت از واحدهای فناور


«مسلم مروجی فرد» در این نشست، از حمایت واحدهای فناور این منطقه خبر داد و گفت: این سازمان آماده معرفی واحدهای فناور متقاضی دریافت تسهیلات است.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان این مطلب که هیچ محدودیتی در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای فناور نداریم، افزود: با هماهنگی های انجام شده در شهرک های صنعتی منطقه جنوب کرمان زمین در اختیار واحدهای فناور متقاضی قرار داده می شود.


وی عنوان کرد: در راستای حمایت از پژوهشگران و فناوران مجوز فعالیت طی یک روز صادر می شود.


انعقاد تفاهم نامه برای حمایت مالی از واحدهای فناور


«فاطمه سیدی» در ادامه این نشست، از انعقاد ۲ تفاهم نامه در راستای حمایت مالی از واحدهای فناور این دانشگاه خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با صندوق پژوهش و فن آوری استان کرمان و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی سلامت تهران برای حمایت مالی از واحدهای فناور منعقد شد.


معاون تحقیقات و فناوری علوم‌پزشکی جیرفت عملکرد واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به نوپا بودن فعالیت مرکز رشد جیرفت این عملکرد خوب بوده است.


وی ادامه داد: سال گذشته واحدهای فناور این دانشگاه در فن بازار ملی سلامت تهران  بین ۶۲ دانشگاه موفق به کسب مقام ششم این رقابت شد.


حمایت از توسعه کسب و کارهای جدید


«غلامعلی حقیقت» در نشست شورای فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، گفت: این مرکز با ارائه خدمات حمایتی به دنبال ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینانی است که در قالب واحدهای نوپای فعال، در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند.


مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در کارآفرینی، توسعه فناوری و به تبع آن ارزش افزوده و رونق اقتصادی نقش بسیار موثری دارند.


وی با اشاره طرح های تصویب شده در اولین نشست شورای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طی سال جاری اظهار کرد: این طرح ها شامل معرفی سه واحد فناور زرطب، کیسان گستر سبزواران و کیسان گستر سورنا جهت دریافت تسهیلات مالی از صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان است.


حقیقت ابراز کرد: در این شورا پیگیری ثبت شرکت سه واحد فناور مستقر در مرکز رشد و برگزاری وبینارهای آموزشی در خصوص کارآفرینی، ثبت پتنت و آشنایی با روند دانش بنیان شدن شرکت‌ها  به تصویب رسیدند.


مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه از ایده های نوآورانه و محصول محور حوزه سلامت توسط اساتید، کارمندان و دانشجویان و عموم مردم جنوب کرمان برای همکاری و ورود و استقرار به مرکز رشد دعوت کرد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واحدهای فناور مرکز رشد واحدهای فناور واحدهای فناور واحد فناور جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند