Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:52:11 GMT

موردی از کرونای هندی و آفریقایی در فارس نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۲۱۸

موردی از کرونای هندی و آفریقایی در فارس نداریم

ایسنا/فارس جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس، درصد مثبت شدن تست‌های گرفته شده در این استان را حدود ٣٢ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مواردی مبنی بر کرونای هندی و آفریقایی در فارس مشاهده نشده است.

عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روند شیوع بیماری کرونا در فارس نزولی است، گفت: درصد اشغال تخت‌های ویژه و عادی بیمارستان‌ها و مراکز مرجع کرونا در استان به ٥٠ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: به دلیل مراودات استان فارس با استان‌های همجوار به ویژه استان‌های جنوبی که مواردی از این نوع ویروس در آنها دیده شده خطر همچنان جدی است و تا زمانی که ٧٠ درصد جامعه واکسینه نشده‌اند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

قاسمپور با بیان اینکه کسانی که واکسن را دریافت کرده‌اند ممکن است ناقل باشند و همچنان باید رعایت کنند، افزود: در نتیجه حمایت و همکاری مردم آمار بستری‌ها و رنگبندی‌ها در فارس کاهش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه اکنون هیچ شهرستان قرمزی در فارس نداریم، گفت: در حال حاضر ١١ شهرستان فارس در وضعیت زرد و ٢٥ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکبد کرد: اگرچه با تغییر رنگبندی از قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد گشایش‌هایی در فعالیت مشاغل و اصناف حاصل شده و محدودیت‌ها کاهش یافته اما به این معنا نیست که کرونا از بین رفته یا ضعیف شده بلکه روز به روز جهش متفاوت و قوی تری از این بیماری را شاهد هستیم.

قاسمپور که تنها راه شکستن زنجیره انتقال این بیماری را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی می‌داند، با تاکید بر افزایش درصد رعایت پروتکل‌ها در مراکز و اماکن مختلف، اظهار کرد: بازرسی و نظارت‌ها را در اماکن عمومی پرخطر مانند پاساژهای تجاری و رستوران‌ها را افزایش داده‌ایم.

او با بیان اینکه اگر مواردی از تخلف دیده شود، قطعا برابر با ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود، اظهار کرد: واکسیناسیون با سرعت خوبی در استان در حال انجام است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برگزاری آزمون‌های دانش آموزان نیز گفت: به جز آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم دیگر پایه‌های تحصیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود.مقرر شده که آزمون دو پایه نهم و دوازدهم نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها و نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود.

قاسمپور همچنین با بیان اینکه ممنوعیت تردد پلاک‌های غیر بومی و بومی به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان به قوت خود باقی است، گفت: ورود مسافر زیادی به استان فارس در اردیبهشت ماه نداشته‌ایم و البته هیچ مکانی به جز هتل‌ها پذیرای مسافران نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا کرونای هندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شهرستان فارس جانشین استاندار بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت