Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@15:42:13 GMT

رونق تولید قارچ در استان مرکزی با وجود کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۲۵۸

رونق تولید قارچ در استان مرکزی با وجود کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها، بازار محصولات مختلف تولیدی در صنعت و کشاورزی را کساد کرده و تقاضای بازار برای محصولات تولیدی کاهش یافته است.

از جمله واحد‌های تولیدی که انتظار می‌رفت به دلیل کسادی بازار و تعطیلی رستوران‌ها و در حوزه کشاورزی از رونق بیافتد صنعت پرورش و تولید قارچ است، اما خدا را شکر اینگونه نشد و بازار این محصول همچون گذشته بر مدار رونق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تقاضای بازار، اما امسال هم همانند سال‌های گذشته است و پیش بینی می‌کنیم ۴ هزار تن قارچ خوراکی در استان تولید شود.

زارعی افزود: کمبود نقدینگی، نبود حمایت، نوسان بازار مصرف و نبود صنایع تبدیلی تکمیلی از جمله مشکلات این عرصه است، اما با وجود این مشکلات آنچه کارآفرینان و تولید کنندگان را در این عرصه ارزش افزوده فرآوان این محصول تولیدی است.

او اضافه کرد: ۶۴ واحد تولید و تکثیر قارچ خوراکی در استان مرکزی هر ساله نزدیک به ۴ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند و اشتغالی پایدار برای ۶۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: ماندگار کرده بازدهی بسیار، کم آب بر بودن، نیاز به فضای کم برای تولید از مزایای صنعت تولید قارچ است.

در حالیکه ایران با تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن قارچ از سطح ۸۷۰ هکتاری پرورشگاه‌های این محصول در کشور جایگاه ششم تولید این محصول را در جهان دارد، اما فروش این محصولات تنها ۸ میلیون دلار ارز آوری دارد.

با رفع موانع تولید، کمک به واحد‌های تولیدی، پرداخت تسهیلات بانکی و راه اندازی صنایع تکمیلی و تبدیلی می‌توان این میزان را تا چندین برابر افزایش داد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید قارچ رونق تولید کشاورزی استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟