Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:51:20 GMT

راه باز اما دشوار تئاتر

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۳۹۹

راه باز اما دشوار تئاتر

این روزها دوباره درِ تئاترهای تهران دارد یک به یک گشوده می‌شود و این خبری خوشحال کننده‌ برای اهالی تئاتر است که شوربختانه در نبود تئاتر روز به روز ناگوارتر می‌شد و باعث کوچ‌ بخشی از این اهالی به سینما و تلویزیون و بخشی دیگر به سوی مشاغل دیگر شده است ،اما همچنان گروهی هستند در گوشه و کنار تئاتر تا در چنین روزهایی هر چند سخت و دشوار با آمادگی صحنه‌ها را پر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به قول گفتنی هر چند درآمد تئاتر بخور و نمردنی شده اما این هم دلیلی نیست که این اهالی عاشق دست از تئاتر بشویند و بخواهند پشت اش را خالی کنند، بنابراین تئاتر با همه ناگواری‌ها و مشقت‌ها همچنان هست و هرازگاهی پس از گذر از روزهای بحرانی و آمیخته به موج‌های جهش یافته دوباره با گشایشی رودررو می‌شود که بیشتر از جنبه‌های مادی، نوعی حالت معنوی به خود گرفته و انگاریک جنگ است و عده‌ای داوطلبانه به‌ دنبال حضور در آنند که کم نیاورد و جور دیگرانی را که به ناچار نباید در تئاتر باشند، بکشند.
وضعیت تئاتر با آمدن کرونا کمی پیچیده و به لحاظ اقتصادی اما حال و هوایش دردناک شده است؛ به هر حال در وضعیت قرمز نمی‌شود درِ تئاترها را باز گذاشت و احتمال این حضور با عواقب دردناک‌تری چون واگیری و فراگیری ویروس کووید 19 و احتمال مرگ هموطنان همراه خواهد شد، بنابراین بهتر است که تئاتر نیز همسو و هماهنگ با سیاست‌های بهداشتی مثل بسیاری از مشاغل از دور خارج شود تا دوباره با نزدیک شدن به وضعیت سفید امکان این حضور و فعالیت در مواجهه با مردم اتفاق بیفتد.
اما مردم گاهی در همین وضعیت سفید نیز دو دل می‌شوند، به تئاتر بروند یا نروند که حق هم دارند ،چون کسانی که پا به سن گذاشته‌اند یا از بیماری‌های زمینه‌ای برخوردارند به هیچ وجه نباید از خانه  بیرون بروند و مابقی که در سلامت هستند با رعایت دستورهای پزشکی و بهداشتی می‌توانند به تئاترها بروند و از دیدن‌شان لذت ببرند. همین دست شستن‌ها و ماسک‌ زدن‌ها و فاصله اجتماعی اگر تا ویرانی غایی کرونا رعایت شده باشد، کافی است که ضرر و زیان‌ها ناشی از آن را به حداقل ممکن برسانید و این چندان هم دور از ذهن نیست، اگر هم تا کنون در کل دنیا کرونا نابود نشده تنها دلیلش همین رعایت نکردن  پروتکل های بهداشتی و از سوی دیگر بی‌اعتمادی نسبت به آن است که برخی وجود کرونا را از بیخ و بن انکار می‌کنند و انگار نه انگار که چنین چیزی هم هست،چون خودشان آن را نگرفته‌اند و اگر هم گرفته‌اند، از نوع خفیف اش بوده و آن را بی‌شباهت با یک نوع آنفلوانزا ارزیابی نمی‌کنند، پس می‌گویند کرونا نیست و... همین نادانستگی‌ها، انگارها و سهل‌الوصول گرفتن‌ها باعث شده  تداوم کرونا گاهی نیز با خطرهای بیشتر و موج‌هایی کشنده‌تر همراه شده باشد.
اما بدانیم که این روزها تئاتر باز است و انسان هم موجودی اجتماعی است و می‌تواند چون ابزاری کارآمد زمینه‌های فرح‌بخشی را برایش فراهم کند و چون یک رفتار انگیزشی انسان‌ها را ترغیب به ماندن و مقاومت در برابر شرایط سخت و ناگوار گرداند، هر چند برای اهالی تئاتر این روزهای کرونایی به سختی می‌گذرد اما همچنان در گذر است و در این روزهای نسبتاً سفید بهتر است که مردم  با رعایت موارد لازم و همچنین با بهره‌مندی از یک سوم گنجایش سالن‌ها  امکان رودررویی فراهم شود و تئاتر به معنای دقیق‌ترش در دل این بحران‌ها و بالا و پایین رفتن‌های نبض اجتماع کماکان بتواند به حیات خودش ادامه دهد و به لحاظ اقتصادی نیز مختصر درآمدی دستگیر این اهالی ایثارگر شود. ‌

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سفر دشوار سایپا برای بازی جام حذفی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا