Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده محلات در مجلس، با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت در خصوص لایحه مناطق آزاد سلیقه‌ای برخورد کرده است، گفت: قانون اساسی اختیارات مجمع را به صورت کامل مشخص کرده بنابراین این مجمع نباید به حوزه قانونگذاری ورود کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت) قوه مقننه و  در اخطاری با استناد به اصل (112) قانون اساسی در خصوص اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اصل مذکور اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام را به صورت کامل مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجمع باید در زمانی که مصوبه‌ای مختلف اختلاف مجلس و شورای نگهبان است، ورود کند.

وی با اشاره به بررسی لایحه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجمع باید در این خصوص صرفاً به محل اختلاف مجلس و شورای نگهبان ورود می‌کرد اما متأسفانه برخی از مناطق را تصویب کرده و برخی دیگر را رد کرده است و به نوعی اقدام سلیقه‌ای داشته و مستقیماً به قانونگذاری ورود پیدا کرده که خلاف اصل (112) قانون اساسی است.

نماینده  محلات در مجلس افزود: خواهشمندم به مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر داده شود تا با این سبک به موضوعات ورود نکند چرا که اختیارات آنها طبق قانون اساسی کاملاً مشخص است.

 قالیباف رئیس جلسه در پاسخ به این نماینده، گفت: بنده در رابطه با این موضوع در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر داده‌ام.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • با ورود هلدینگ خلیج فارس؛ اختیارات خطیر در استقلال محدود شد
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!