Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@14:40:00 GMT

روایت کدخدایی از نتایج مثبت مصوبه شورای نگهبان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۰۸۰۳

روایت کدخدایی از نتایج مثبت مصوبه شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول، راضی هستیم، چرا که ثبت‌نام‌های بی‌رویه خیلی کمتر بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگوی تلفنی با برنامه «متولد ایران» در رادیو انتخابات با اشاره به ثبت نام داوطلبان انتخابات و آغاز فرآیند بررسی صلاحیت‌ها، گفت: از ۲۱ اردیبهشت ماه جاری ثبت‌نام‌ها شروع شده و به مدت ۵ روز ادامه داشت و دیروز تا ساعت ۱۸ روند ثبت‌نام‌ها پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول راضی هستیم؛ چرا که ثبت‌نام‌های بی‌رویه خیلی کمتر بود. تعداد کسانی که برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده‌اند، ۵۹۲ نفر بوده‌اند و طبیعتا شورای نگهبان صلاحیت کسانی که شرایط اعلام شده را داشته باشند، در بررسی صلاحیت‌ها رسیدگی خواهد کرد و کسانی که آن شرایط را نداشته باشند، کنار گذاشته خواهند شد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه فرصت قانونی برای بررسی صلاحیت‌ها، ۵ روز است، اما این بازه قابل تمدید به ۱۰ روز هم هست، تصریح کرد: بررسی صلاحیت‌ها از امروز در شورای نگهبان آغاز می‌شود، البته طبق قانون اگر این ۵ روز کافی نبود، ما می‌توانیم این فرصت را ۵ روز دیگر تمدید کنیم، ولی نهایتا ۱۰ روزه باید نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به وزارت کشور اعلام کنیم.

کدخدایی اضافه کرد: بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدها، فرصت تبلیغات انتخابات آغاز می‌شود و کاندیدا‌ها تا یک روز قبل از روز انتخابات (۲۷ خرداد)، فرصت تبلیغات دارند. البته امسال براساس شرایط کرونا، عمدتاً تبلیغات در رسانه‌ها خواهد بود و تبلیغات در فضای عمومی، براساس وضعیت هر شهر و استان تعیین و توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما از ابتدا اعلام کرده‌ایم که هم سلامت انتخابات و هم سلامت مردم برای ما مهم است، اظهار داشت: خوشبختانه دوستان ما در وزارت کشور تدابیر خوبی در این حوزه داشته‌اند و امیدواریم که مشکل خاصی نباشد؛ تاکنون ما پیش‌بینی‌ها و آموزش‌هایی که برای عوامل نظارتی نیاز بوده را انجام دادیم و مشکل خاصی بر سر راه‌مان نمی‌بینیم و امیدوارم ۲۸ خرداد هم مشارکت پرشور مردم را در انتخابات شاهد باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره الکترونیکی بودن بخش‌هایی از انتخابات نیز گفت: امسال چند انتخابات همزمان داریم؛ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، به صورت سراسری برگزار می‌شوند و دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، میان دوره‌ای هستند و صرفا در برخی حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهند شد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: در انتخابات سراسری، ما طبق قانون فقط بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت می‌کنیم و نظارت بر انتخابات شورا‌ها برعهده مجلس است و ظاهراً در انتخابات شوراها، در برخی شعبه‌ها بنا شده که انتخابات تمام الکترونیک باشد، چون شرایط ساده‌تری دارد، اما در انتخابات ریاست جمهوری، مراحل احراز هویت و تجمیع، الکترونیکی هستند، اما مرحله اخذ آرا، همچنان به صورت دستی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی شورای نگهبان انتخابات 1400 ثبت نام انتخابات سخنگوی شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها وزارت کشور ثبت نام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟