Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:52:24 GMT

کاهش خروج ارز و وابستگی صنعت خودروسازی با جوش‌های نانویی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۰۴۸

کاهش خروج ارز و وابستگی صنعت خودروسازی با جوش‌های نانویی

به گزارش روز یکشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، سره جوش مقاومتی یکی از پرمصرف‌ترین قطعات در صنعت تولید خودرو است، ‌بیش از ۹۵ درصد قطعات بدنه‌ خودرو، با این نوع جوش ساخته می‌شوند.

تا چندی پیش سره‌های جوش مقاومتی کاملا از خارج وارد می‌شد اما شرکت آرتاش کامپوزیت موفق به ایجاد دانش فنی و بومی‌سازی فناوری تولید قطعات سره الکترود جوش مقاومتی، شامل کلاهک‌های جوش نقطه‌ای و نازل‌های جوش زیر پودری، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

با انجام این مهم، کاهش خروج ارز از کشور و وابستگی صنعت خودروسازی محقق شده است.

آرش کمان‌کش مدیرعامل این شرکت فناور در خصوص فعالیت این شرکت گفت: بعد از فارغ‌التحصیلی علاقه‌مند به کار با فلز مس شدم، در این میان متوجه شدم که در صنعت خودرو قطعه‌ای برای جوشکاری بدنه خودرو به نام الکترود جوش مقاومتی مورد نیاز است که از خارج وارد می‌شود.

وی افزود: در واقع این الکترود یک آلیاژ خاصی است که در داخل کشور تولید نمی‌شود، بررسی‌های بیشتر انگیزه توسعه این فناوری را در من ایجاد کرد.

این فعال در عرصه نانو تصریح کرد: چند سالی روی ساخت نمونه اولیه و سپس بهبود این آلیاژ کار کردم و در نهایت محصول نهایی مورد نظر صنعت خودروسازی آماده شد، در حال حاضر سایپا و چند خودروساز دیگر از این محصول استفاده می‌کنند.

کمان کش درباره مزیت اقتصادی این محصول بیان کرد: اثر اقتصادی استفاده از این سره، تنها به واسطه استفاده از خود این محصول نیست،  یکی از اثرات این سره‌ها، جلوگیری از توقف خط تولید است، از آنجایی که بسیاری از خودروسازها از بدنه گالوانیزه استفاده می‌کنند، احتمال چسبیدن الکترود به بدنه وجود دارد.

وی یادآور شد: این موضوع می‌تواند باعث توفف خط تولید شود که استفاده از این الکترودها، به دلیل وجود فاز نانویی، مانع از توقف خط تولید می‌شود،  در نتیجه خودروساز می‌تواند سریع‌تر و صرف هزینه کمتر، فرآیند تولید را جلو ببرد.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو صنعت خودروسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو صنعت خودروسازی ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو صنعت خودروسازی اخبار کنکور صنعت خودروسازی جوش مقاومتی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دیروز همراه همسرش از خط تولید یک نوشیدنی هیدراته جدید دیدن کرد. 

ستاره اینتر میامی یکی از کسانی است که در تولید نوشیدنی هیدراتاسیون جدید از برند آنتونی برندز، نقش دارد. محصولی که در تابستان (16 ژوئن) رونمایی خواهد شد. شرکت معروف تولید کننده نوشیدنی که حالا لیونل مسی را نیز با خود دارد. مسی سال هاست که برای پپسی نیز تبلیغ می کند.

او با انتشار ویدیویی از خود در کارخانه نوشت: «ما سخت در حال آماده شدن برای راه اندازی نوشیدنی هیدراتاسیون جدید خود هستیم زیرا هیدراتاسیون برای همه بسیار مهم است و می خواهیم مطمئن شویم که آن را به درستی دریافت می کنیم. ما به تازگی از تأسیساتی که در آن پیشرفت پروژه مشخص بود، برگشتیم و به خوبی فهمیدیم که نسل بعدی نوشیدنی هیدراتاسیون من چگونه ساخته می شود.

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار