Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از کاهش ۵۸ درصدی پرونده‌های مسن و افزایش ۶۰ درصدی مصالحه در پرونده‌های قضایی استان مرکزی خبر داد. خبرگزاری میزان - سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه‌ی شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان مرکزی بیان کرد: شورای حل اختلاف در سال ۱۳۹۹ با تدابیر اتخاذ شده به نتایج بسیار مناسبی دست پیدا کرد که از جمله می‌توان به افزایش ۶۰ درصدی عددی میزان مصالحه در پرونده‌ها، کاهش ۴۶ درصدی مانده‌ پرونده علی رغم افزایش ۲۹ درصدی ورودی پرونده به شورا، ۵۸ درصد کاهش موجودی پرونده و همچنین تعداد ۵۷۰۰ فقره پرونده دادرسی بدون کاغذ و الکترونیکی اشاره کرد که آمار بسیار قابل توجه و ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طریقه جذب نیروی انسانی مورد نیاز در شورای حل اختلاف باید دارای ساز و کاری باشد که مسائل و مشکلات خاصی را بوجود نیاورد؛ لذا در جذب این نیرو‌ها، روسأی حوزه‌های قضایی نظر مراجع مطمئن و معنوی را کسب کنند و پس از ارسال لیست به دادگستری استان مرکزی و تأیید مرکز به کار گرفته شوند تا خصلت مردمی بودن شورا حفظ شود؛ چرا که مهمترین وظیفه شورای حل اختلاف ایجاد سازش و مصالحه در پرونده هاست و شناخت مسئولین از نیرو‌های این شورا، کمک شایانی در جهت پیشبرد امور می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با بکارگیری همه‌ی ظرفیت‌ها و توانایی‌های پرسنل موجود در شورای حل اختلاف می‌توان خلأ و کمبود نیرو در قسمت‌های ستادی را جبران کرد تا در آینده نزدیک چارت کارکنان پس از ابلاغ قانون جدید شورای حل اختلاف اعلام شود و با افزایش اختصاص نیرو به شورا، مشکل کمبود کارکنان به طور کامل برطرف شود.

وی با اشاره به افتتاح شعبه اختصاصی بیمه در شورای حل اختلاف اراک تصریح کرد: ارتقاء کیفیت مصالحه در پرونده‌ها امری بسیار مهم است و مصالحه باید بسیار شفاف، روشن و واضح باشد و سرعت در انجام آن نیز مد نظر قرار گیرد و پس از صدور گزارش اصلاحی ظرف ۲ الی ۳ روز مبلغ مورد توافق پرداخت شود تا اطاله‌ای رخ ندهد. اکثر حوزه‌های قضایی در زمینه مصالحه و سازش میان طرفین دعوی عملکرد بسیار خوبی داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف و کاهش صلاحیت‌های این شورا، از مدیران این نهاد مردمی خواست تا با تدوین یک برنامه ضرب‌الاجلی و فوق العاده نسب به کاهش پرونده‌های شعب و اجرا اقدام کنند و علاوه بر مختومه کردن پرونده‌های معوق، به دنبال کاهش پرونده‌های غیر معوق باشند. در این جلسه همچنین از دو تن از کارکنان شریف و خدوم شورای حل اختلاف اراک تقدیر بعمل آمد.   بیشتر بخوانید: کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم در استان خراسان رضوی   انتهای پیام/ برچسب ها: ورودی پرونده ها دادرسی الکترونیک اطاله دادرسی صلح و سازش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ورودی پرونده ها دادرسی الکترونیک اطاله دادرسی صلح و سازش دادگستری استان مرکزی مصالحه در پرونده ها شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، ظهر چهارشنبه در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان با بیان اینکه در چند ماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی، با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان کرمان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه نموده‌اند افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده‌اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۵ حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴پ رونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 6094246

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند