Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@08:08:00 GMT

لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع بورس

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۱۲۰۵

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مسئولان بازار بورس خیانت کردند و باید دستگاه‌های نظارتی به شدت به این موضوع ورود کنند؛ چرا که مردم با اعتماد به مسئولان سرمایه خود را در بخش‌هایی که آنها اعلام کرده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی با اشاره به لزوم تقویت بازار سرمایه و جلب اعتماد دوباره افکار عمومی نسبت به این بازار گفت: بازار بورس و سهام عدالت یکی از مباحث جدی و بزرگ در حوزه بازار سرمایه است، سهام عدالت یک سرمایه بالای 300 هزار میلیارد تومانی است و در دست مردم قرار دارد و اکنون به نوعی شرکت سرمایه‌گذاری استان‌ها در حال جمع‌آوری پول‌های مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دولت در بحث بازار بورس تنها به جذب سرمایه اهمیت داد و قیمت ها را هم به صورت واقعی در بورس عرضه نکرد، ادامه داد: مسئولان بازار بورس خیانت کردند و باید دستگاه های نظارتی به شدت به این موضوع ورود کنند، زیرا مردم با اعتماد به مسئولان سرمایه خود را در بخش‌هایی که آنها اعلام کرده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنند. واقعیت‌ها به مردم اعلام نشده و بازار بورس به هم ریخته و جلب اعتماد عمومی به بازار سرمایه بسیار سخت شده است.
کوچکی‌نژاد تصریح کرد: مجلس و دولت باید با دقت بیشتری در حوزه سهام عدالت قدم بردارند؛ زیرا پول پرقدرت 300 هزار میلیارد تومانی در دست مردم وجود دارد که اکنون در حال تجمیع آن هستند. بورس و بخش های دیگر اقتصادی دوران پرتلاطمی دارند که باید به نوعی مدیریت شوند.
نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و 39 درصدی حقوق کارگران در رشد تورم و موج نقدینگی موثر است که این موضوع موجب تحول دیگری در بازار و تورم خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در بخش کارگران یک بحران جدی وجود دارد، با افزایش 39 درصدی حقوق کارگران، بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در شرایط کنونی اقتصادی توان پرداخت چنین حقوقی را نداشته و مکان دارد براین اساس بخشی از 80 کارگران تعدیل شوند و قطعا این افراد با تنش مواجه خواهند شد. همچنین کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از سوی دیگر برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران راهی جز افزایش قیمت محصولات خود ندارند که این موضوع هم در بخش اقتصادی یک بحران جدی را بوجود خواهد آورد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص