Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که مدیریت شهری فعلی پروژه اقدسیه را با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و پروژه مرزداران با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد از مدیریت شهری پیشین تحویل گرفت. خبرگزاری میزان_سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح ایستگاه‌های مترو اقدسیه و مرزداران، بیان کرد: گاهی اوقات اعلام می‌شود که این پروژه‌ها در دوره قبلی ۹۹ درصد تمام شده بود، اما واقعیت این است که مدیریت شهری پروژه اقدسیه را با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و پروژه مرزداران را با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد از مدیریت شهری پیشین تحویل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته زحمات همه گذشتگان قابل قدردانی است.

وی  با تأکید براینکه شهر تهران نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد که به هیچ شکلی هم نمی‌توان اقتصاد حوزه حمل و نقلی را درست کرد، اضافه کرد: اگر حمایت دولت برای واگن و سیویل نباشد شاید ۲۰ تا ۲۵ سال دیگر طول بکشد تا مترو تهران به عنوان حمل و نقل پاک به بهره برداری برسد. داشتن هوای پاک حق تمامی شهروندان تهرانی است.

هاشمی در ادامه افزود: فارغ از نگاه‌های سیاسی اگر دولت حمایتی از مترو نداشته باشد هیچگاه نمی‌توان این پروژه را اقتصادی کرد. بسیار تلاش شد که بخش خصوصی در قالب تبصره ۱۸ و ۱۹ وارد عمل شوند و یک فراخوان نزدیک به ۶ ماه زمان شهرداری را گرفت. اما علی رغم حمایت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و بهتر شدن قیمت آن در صورتی که بخش خصوصی وارد شود و داشتن پول تبلیغات و حتی ۳۰ درصد کمک به یارانه دولت، یک قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن مدیریت شهری به نتیجه نرسید. حتی برای ۱۵ سال برای بخش خصوصی صرف اقتصادی ندارد. باید یک اقدام همه جانبه صورت گیرد و دولت سهم و یارانه خود را بپردازد تا این پروژه اقتصادی شود.   بیشتر بخوانید: انتقاد عضو سابق شورای شهر تهران به عملکرد مدیران فعلی

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به اجرای زمان کوتاه‌تری برای تکمیل خطوط ۱۱ گانه مترو تهران، گفت: وضعیت اتوبوسرانی در همه کلانشهر‌ها به ویژه شهر تهران بدتر از شبکه مترو است. حدود ۶۰ درصد از اتوبوس‌ها که مربوط به بخش خصوصی است، عمدتاً دوره قرارداد ۱۰ ساله‌شان به پایان رسیده است و می‌توانند که فعالیت نکنند. نزدیک به حدود هزار دستگاه اتوبوس در یک سال و نیم گذشته به علت کرونا، از کار دست کشیده‌اند. شهرداری بیشتر از امکان پرداخت یارانه ندارد و دولت هم نمی‌پردازد. امسال از هزار میلیارد تومان یارانه، شاید تا پایان سال دولت ۱۰ درصد آن را بپردازد. این نشان می‌دهد که اگر این دو حوزه حمایت دولت را نداشته باشند، نیاز‌های واقعی شهروندان را تأمین نمی‌کند.

هاشمی با بیان اینکه دو قرارداد ۱۰۵ دستگاهی واگن توسط مدیریت شهری تنظیم شده است، افزود: دو هفته آینده ایستگاه باقرخان و شهرک آزمایش افتتاح خواهد شد تا بخش میانی خط ۶ تکمیل شود. اما قسمت‌های بسیار دیگری از خط ۶ و ۷ ادامه جای کار خواهد داشت. هزینه خط ۱۰ نیز قالب بر ۳۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را پیش ببرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: مناف هاشمی مدیریت شهری حمل و نقل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مناف هاشمی مدیریت شهری حمل و نقل پیشرفت فیزیکی مدیریت شهری بخش خصوصی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هادی زند از جابه‌جایی ۴۰ هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان با این ناوگان خبر داد و درباره میزان جابه‌جایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان