Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: ۷۱ درصد از جمعیت استان شامل بر ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر می‌توانند در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در روز ۲۸ خرداد شرکت کنند.

مصطفوی ادامه داد: بر اساس آمار اعلامی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۷۰۳ نفر ساکن شهر‌ها و روستا‌های آذربایجان غربی هستند که از این تعداد، ۷۱ درصد واجد شرایط شرکت در انتخابات آتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: این دوره همچنین ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی بوده و برای نخستین بار در انتخابات می‌توانند حضور یابند.

او از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌های آذربایجان غربی در هیأت‌های نظارت استانی و ابلاغ رأی این هیأت به داوطلبان خبر داد و اظهار کرد: افرادی که به رد صلاحیت خود در این مرحله اعتراض داشته باشند، تا چهار روز فرصت دارند تا این اعتراض را به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در تهران تسلیم کنند.

مصطفوی بیان کرد: در راستای رعایت پروتکل‌ها، تسلیم این اعتراض‌ها تسهیل شده و داوطلبان معترض می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها، هیأت نظارت استانی و یا مراجعه مستقیم به هیأت مرکزی نظارت در تهران، این اقدام را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها نیز در هیأت‌های اجرایی انجام شده و در حال حاضر هیأت نظارت شهرستانی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند که نتیجه آن روز دوم خرداد در اختیار بخشداران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 اخبار انتخابات اخبار آذربایجان غربی آذربایجان غربی شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم