Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از آغاز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها از دیروز و کاهش تعداد شهرهای قرمز به سه مورد خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی با تشکر از مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان و برپایی عید سعید فطر، اظهار کرد: در جلسه امروز وضعیت شیوع بیماری در دنیا و کشور بررسی شد؛ متأسفانه میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در هندوستان بسیار بالا است، ویروس جهش یافته هندی همچون ویروس انگلیسی که بسیاری از کشورها را درگیر کرد در حال تاخت و تاز است، به همین دلیل ضرورت دارد بیشتر هوشیار باشیم و پروتکل‌ها را دقیق‌تر رعایت کنیم تا مبدا گرفتار این ویروس شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که خوشبختانه مواردی که از این ویروس جهش یافته در کشور گزارش شده، تحت کنترل است، تاکید کرد: استان‌های جنوبی و شرقی همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر از جمله استان‌هایی هستند که باید بیشتر مراقبت کنند که خوشبختانه با اقدامات خوب و به هنگامی که تاکنون انجام داده‌اند تا حدود زیادی شرایط را کنترل کرده‌اند.

کاهش ۱۶ درصدی تردد و مسافرت‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این که تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد سه رسید، اظهار کرد: برای این موضوع از همه مردم عزیز کشورمان دستورالعمل‌ها را رعایت کردند، تشکر می‌کنیم؛ در ایام تعطیلات عید فطر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی تردد و مسافرت‌ها را شاهد بودیم.

وی در ادامه به واکسیناسیون اشاره و اظهار کرد: فاز اول واکسیناسیون کرونا که شامل کادر بهداشت و درمان بود به پایان رسید؛ سپس فاز دو را برای افراد ۸۰ سال به بالا آغاز کردیم که خوشبختانه این مرحله هم به خوبی رو به پایان است و از دیروز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها آغاز شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: محموله جدید واکسن هم ان‌شاءالله فردا صبح به دستمان می‌رسد و بلافاصله توزیع خواهیم کرد؛ برای واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ سال به بالا واکسن به‌اندازه کافی در اختیار داریم و همه این عزیزان واکسینه خواهند شد. افرادی که ۸۵ سال به بالا هستند اما هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند با خیال راحت بر اساس تماسی که با آنها گرفته می‌شود و یا ثبت نامی که انجام داده‌اند، به مراکز مراجعه کرده و واکسن تزریق کنند. هر گروه سنی که برای واکسیناسیون اعلام می‌شود نیاز به مراجعه حضوری آنها نیست، اسامی این افراد در سامانه ثبت شده و با آنها تماس گرفته یا پیامک ارسال می‌شود، سهمیه واکسن فردی که در زمان اعلام شده مراجعه نکند از بین نمی‌رود و واکسن را دریافت خواهد کرد.

روند ابتلای بیماری در کشور نزولی است

رئیسی با بیان این که ظرفیت واکسیناسیون ما روزانه رو به افزایش است، مطرح کرد: زمانی که اعلام می‌کنیم گروه سنی خاصی به ما مراجعه کنند، اگر برای فردی پیامک ارسال نشد یا با او تماسی گرفته نشد، باید پس از یک هفته با مراجعه به سایت salamat.gov.ir ثبت نام کند و شماره تلفن در دسترس و کد ملی متقاضی را اعلام کند، همکاران من طی ۴۸ ساعت با آنها تماس خواهند گرفت؛ هیچ‌گونه نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که امروز در جلسه ستاد درباره افرادی که نقض قرنطینه می‌کنند، تصمیم‌گیری شد، تصریح کرد: بر اساس تصمیم امروز قرار شد برای این افراد جرایم سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شود زیرا شخص کرونا مثبتی که قرنطینه را رعایت نمی‌کند می‌تواند خیلی از افراد را آلوده کند.

وی با بیان این که خوشبختانه روند بیماری در کشور نزولی است، اظهار کرد: همه استان‌ها روند نزولی را آغاز کرده‌اند اما هنوز دو تا سه استان به مراقبت بیشتری نیاز دارند. استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز به دقت بیشتری دارند.

خبرهای خوبی درباره واکسیناسیون خواهیم داشت

رئیسی در ادامه با تاکید بر این که خوشبختانه روند ورودی بیمارستانی و حوزه سرپایی کاهشی شده است، به ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز روز پایانی ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است و از همه کاندیداها و طرفداران آنها خواهش می‌کنم ضمن برگزاری انتخابات پرشور، مراقب شیوع و انتقال بیماری باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: هرگونه تجمع کنترل نشده در فضای بسته و با تراکم بالا، بدون ماسک و تهویه باعث شیوع بیماری می‌شود و تا حد امکان باید از فضای باز استفاده کرد؛ از برگزاری تجمعات جلوگیری و از فضای مجازی و صدا و سیما برای تبلیغات استفاده کنیم. کشور اکنون وضعیت، در شرایط نسبتاً پایداری قرار گرفته است و خدایی نکرده نباید این آرامش بهم بخورد و دوباره موج پنجم بیماری شکل بگیرد.

وی گفت: ان‌شاءالله طی روزهای آینده خبرهای خوبی را درباره واکسیناسیون خواهیم داشت.

کد خبر 493822

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا علیرضا رییسی زمان واکسیناسیون 75 ساله ها کاهش شهرهای قرمز روند نزولی کرونا واکسیناسیون سالمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان ها ثبت نام ۷۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی