Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه ریستاد انرژی از کاهش ۲۸۵ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت جهان خبر داده است.

به گزارش ریستاد انرژی، این موسسه در تازه‌ترین برآوردش اعلام کرد که تأثیر کاهشی شیوع ویروس پاندمی کرونا در سرمایه‌گذاری‌های بالادستی صنعت نفت جهان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ حدود ۲۸۵ میلیارد دلار خواهد بود و در حالی که این سرمایه‌گذاری‌ها از سال ۲۰۲۲ به آرامی روند افزایشی به خود می‌گیرد، اما همچنان به سطح پیش از بحران کرونا نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان صنعت نفت شیل بیشترین آسیب را دیده، در حالی که فعالیت‌های اکتشافی و سرمایه‌گذاری در ذخایر متعارف و قدیمی کمترین آسیب را دیده است.

مؤسسه ریستاد انرژی فوریه ۲۰۲۰ در برآوردهایش آورده بود که سرمایه‌گذاری‌های بالادستی جهان در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۳۰ میلیارد دلار (تا حدودی مانند سال ۲۰۱۹) و در سال ۲۰۲۱ هم در سطح سال پیش از آن باقی می‌ماند.

این در حالی است که شیوع ویروس همه‌گیر کرونا سبب سقوط قیمت نفت در اوایل سه ماه دوم پارسال شد و شرکت‌های اکتشاف و تولید بودجه‌‎های سرمایه‌گذاری را برای محافظت از جریان نقدینگی کاهش دادند، این روند سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ و با وجود افزایش قیمت‌ها تغییر چندانی نکرده است.

ریستاد در این گزارش اعلام کرد که هزینه‌ها در سال گذشته میلادی حدود ۱۴۵ میلیارد دلار کاهش یافته است و در پایان امسال هم ۱۴۰ میلیارد دلار دیگر کاهش می‌یابد و این به آن معناست که شیوع ویروس کرونا سبب شده است که ۲۷ درصد سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده کاهش یابد.

ریستاد انرژی تصریح کرد: هزینه‌های بالادستی در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۸۲ میلیارد دلار محدود شد و پیش‌بینی می‌شود امسال افزایش یابد و به ۳۹۰ میلیارد دلار برسد.

این مؤسسه انتظار دارد تأثیر شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه یابد، زیرا – حتی اگر هزینه‌ها از سال ۲۰۲۲ روند افزایشی به خود بگیرد – به سطح ۵۳۰ میلیارد دلار پیش از بحران کرونا نمی‌رسد.

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها محدود خواهد بود و سرمایه‌گذاری‌ها سالانه تنها اندکی افزایش می‌یابد و در پایان سال ۲۰۲۵ به بیش از ۴۸۰ میلیارد دلار می‌رسد.

برچسب هااکتشاف و تولید (E&P) ریستاد انرژی سرمایه گذاری نفت صنایع بالادستی کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکتشاف و تولید E P ریستاد انرژی سرمایه گذاری نفت صنایع بالادستی کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سرمایه گذاری ها ریستاد انرژی میلیارد دلار شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود