Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازارچه صنایع دستی فاروج با تعلل پیمانکار آن ساخته نشد و اعتبار این طرح به خزانه برگشت خورد.

خبرگزاری شبستان_فاروج؛ موقعیت ویژه شهرستان فاروج با توجه به قرار داشتن در مسیر جاده آسیایی و استان های شمالی و استان خراسان رضوی زمینه ساز سالانه تردد میلیون ها مسافر و گردشگر است و چه فرصتی از این بهتر برای عرضه و معرفی صنایع دستی شهرستان، اما این فرصت، زیر ساختی می خواهد به نام محلی برای عرضه مثل نمایشگاه یا بازارچه دائمی که صنعتگر شهرستان بی دغدغه به تولید بیندیشد و ضمن حفظ میراث ماندگار، در بازآفرینی صنایع دستی متناسب نیاز بازار با کاربری های متفاوت تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

با این اوصاف، زمزمه های ساخت بازارچه صنایع دستی فاروج از نیمه دوم سال گذشته با تخصیص اعتبار برای آن، جدی تر به گوش می رسید  اما در حالی به پایان سال مالی می رسیم که این طرح بی آغاز، بی سرانجام شد.

 

 

یکی از صنعتگران شهرستان گفت: زمانی صنایع دستی می تواند برای خانوارهای تولید کننده ارزش اقتصادی داشته باشد که محلی برای عرضه و معرفی آن پیش بینی شده باشد.

 

 

مریم داغستانی افزود: کم نیستند بانوانی که در این حوزه فعالیت دارند و به حق هم کارهایشان ارزشمند و زیباست  اما روی دستشان مانده و دیگر انگیزه ای برای تولید ندارند.

 

 

وی گفت: بازاریابی تخصصی است که بسیاری از صنعتگران یا راهش را بلد نیستند یا توانش را ندارند و لازمه هر تولیدی یافتن بازار آن است.

 

 

وی افزود: چرخه تولید و عرضه  در صنایع دستی معیوب است.

 

 

صنعتگر دیگری گفت: شنیده بودیم بازارچه صنایع دستی فاروج هم در دست ساخت است و به بهره برداری آن امیدها بسته بودیم.

 

 

صادق احمدی افزود: اما هر بار که از کنار محل ساخت آن عبور می کنم جز تلی از خاک چیزی دیده نمی شود.

 

 

مهلت یک هفته ای برای تعیین تکلیف بازارچه صنایع دستی فاروج

 

معاون فرماندار فاروج گفت: با توجه به تخصیص اعتبار این طرح و عدم اجرایی شدن آن، برای تعیین تکلیف بازارچه به دستگاه مربوط مهلت یک هفته ای داده شده است.

 

 

«رضا قاسم زاده» افزود: پی کنی این طرح بهمن ماه سال گذشته انجام و کار رها شده است، آنهم در شرایطی که تا پایان سال مالی زمان زیادی باقی نمانده است.

 

 

وی گفت: پیگیری ثبت این طرح در 10 جلسه کاری انجام شده و انتظار می رود هرچه زودتر به سرانجام برسد.

 

 

قاسم زاده افزود: برای اجرای این طرح، سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

 

 

تعلل پیمانکار در اجرای طرح، اعتبار بازارچه فاروج را به خزانه برگرداند

 

«محمد رضا قهرمانیان»، معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در این خصوص گفت: بعد از مشخص شدن پیمانکار، زمین اجرای طرح بازارچه فاروج در دی ماه تحویل داده شد که تعلل پیمانکار در اجرای طرح اعتبار بازارچه فاروج را به خزانه برگرداند.

 

 

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: دو بارندگی و ابتلای پیمانکار به کرونا به رغم انجام پی کنی، ادامه اجرای طرح را  تا فروردین امسال به تاخیر انداخت.

 

 

وی با اشاره به اینکه به مجری طرح تا هفته گذشته برای شروع کار مهلت داده شده بود، گفت: ظرف چهل روز گذشته دو نشست با مجری طرح برگزار شد که به امروز و فردا کردن شروع کار ختم شد و به تازگی هم اعلام عدم توانایی در اجرا کرده اند.

 

 

پای بورس هم در میان است

قهرمانیان گفت: یکی از دلایل مطرح شده از سوی مجری طرح برای عدم توانایی در اجرا، هزینه کردن سرمایه اش در بورس بوده که به این ترتیب از اجرای طرح انصراف داد.

 

 

وی افزود: با انصراف مجری، اگر اعتبار در جای دیگر هزینه نمی شد باید به خزانه برمی گشت که متاسفانه برگشت خورد.

 

 

وی با بیان اینکه فعلا طرح اجرا نمی شود، گفت: در راه اندازی و کم و کیف بازارچه، معیارهایی همچون تعداد صنعتگران قابل و تولید کننده، تامین زمین در محل مناسب و..  لحاظ می شود.

 

 

قهرمانیان گفت: رویکرد در اجرای این طرح در فاروج راه اندازی بازارچه ای که توجیه اقتصادی نداشته باشد نبود و در صورت اجرا با چند غرفه به تناسب تعداد صنعتگران شهرستان آغاز به کار می کرد.

 

 

 وی افزود: زمین طرح در تملک ماست و ساخت آن در هر زمانی که اعتبار اختصاص یابد شدنی است.

 

 

ساخت بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر و به دنبال آن، واگذاری بخشی از عرصه سایت مسکن مهر فاروج از سوی اداره کل راه و شهرسازی  در کمیسیون ماده پنج در استان در ۲۰ شهریور سال ۹۹ مصوبه گرفت.

 

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: فاروج بازارچه صنایع دستی بازارچه صنایع دستی فاروج اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی