Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@07:44:17 GMT

کاهش 33 درصدی معاملات نفت و گاز منطقه منا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۰۱۶

کاهش 33 درصدی معاملات نفت و گاز منطقه منا

کل معاملات نفت و گاز در خاورمیانه و آفریقا در سه‌ماهه‌ اول ۲۰۲۱ مربوط به ادغام و تملیک شرکت‌ها بوده و ۳۲.۹۲ درصد نسبت به متوسطه معاملات فصلی کاهش یافته است.

به گزارش اویل پرایس، معامله در صنعت نفت و گاز در خاورمیانه و آفریقا 32.92 درصد در سه‌ماهه‌ اول 2021 نسبت به متوسطه معاملات فصلی کاهش یافته است.

27 معامله به ارزش 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

81 میلیارد دلار سه ماهه اول سال جاری میلادی در خاورمیانه و آفریقا انجام شده است در حالی متوسط تعداد معاملات فصلی در این منطقه برابر با 40.25 معامله است.

طبق گزارش مرکز اطلاعات گلوبال دیتا، کل معاملاتی که در این منطقه در فصل زمستان انجام شده مربوط به ادغام و تملیک شرکت‌ها می‌شود.

5 معامله بزرگ از نظر ارزش در این منطقه با 4.56 میلیارد دلار، 94.9 درصد از سهم کل معاملات در سه ماهه اول را تشکیل داده‌اند.

بزرگترین معامله و تنها معامله میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال جاری میلادی مربوط می‌شود به معامله 2.6 میلیارد دلاری فروش 20 درصد از سهام بریتیش پترولیوم در یک بلوک گازی در عمان. کل سهم این شرکت در این بلوک گازی 60 درصد بوده است.

دومین معامله بزرگ در خاورمیانه و آفریقا در این مدت فروش 926 میلیون دلاری سرمایه‌های تولید و اکتشاف شرکت شل در صحرای غربی مصر بوده است. این شرکت طی یک قرارداد با کنسرسیومی متشکل از شرکت چیرون پترولیوم و کایرن انرژی، سرمایه‌های مربوط به تولید و اکتشاف نفت را در این صحرا واگذار کرد.

 

برچسب هاآفریقا چیرون (cheiron petroleum) خاورمیانه کایرن انرژی (Cairn Energy) منطقه منا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آفریقا چیرون cheiron petroleum خاورمیانه منطقه منا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو خاورمیانه و آفریقا سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۸ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و حواله آن با افزایش ۳۴۸ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۳۹ تومان افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۹ تومان افزایش داشته است.

کد خبر 6088007 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟