Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:33:30 GMT

منطقه سلطان احمد استانبول و جاذبه هایش

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۳۳۶۷

منطقه سلطان احمد استانبول و جاذبه هایش

استانبول با تفریحات جذابش، خیابان های زیبایش، مراکز خرید گوناگون و ... همه را مشتاق خرید بلیط لحظه آخری استانبول و سفر به این شهر می‌کند.

به گزارش برنا، فرقی نمی کند که در چه فصلی قصد سفر به استانبول را دارید، این شهر در تمام فصول جاذبه های متنوعی برای ارائه دارد. استانبول با تفریحات جذابش، خیابان های زیبایش، مراکز خرید گوناگون و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همه را مشتاق خرید بلیط لحظه آخری استانبول و سفر به این شهر می‌کند.

می توان گفت استانبول از زیباترین شهرهای اروپا است و شهری است که در آن به وضوح درهم تنیدگی فرهنگ غرب و شرق نمایان است. این شهر زیبا در میان گردشگران ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد؛ ارزان تر بودن این مقصد خارجی در مقایسه با دیگر مقاصد خارجی، این شهر را برای سفر ایرانیان جذاب تر کرده است. از طرفی فرهنگ و سبک زندگی مردم در استانبول شباهت زیادی به فرهنگ و سبک زندگی ما ایرانیان دارد.

جاذبه های تاریخی و گردشگری استانبول کم نیستند و هر جایی از این شهر جاذبه ای سرگرم کننده برای شما دارد. محله ها و خیابان های قدیمی و تاریخی متفاوتی در این شهر وجود دارد که عاشقان تاریخ و هنر را به سمت خود می کشاند و می تواند برای افراد در هر سنی جذابیت داشته باشد.

از محله های زیبای استانبول که جاذبه های متفاوت و جذابی نیز دارد، می توان منطقه سلطان احمد را نام برد. منطقه سلطان احمد قطب تاریخی استانبول به شمار می رود و مرکز قدیمی شهر در زمان امپراطوری‌ های بیزانس و عثمانی بوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سلطان احمد به قلب استانبول قدیم نیز معروف است و در خیابان های این منطقه مجموعه ای از هنر و معماری نمایان است و جاذبه هایی نظیر مسجد ایاصوفیه، موزه باستان‌شناسی استانبول، حمام ایاصوفیه‌ خرم سلطان و... را در خود جای داده است.

از دیگر ویژگی های خوب این منطقه این است که برای جابجایی در آن نیازی به استفاده از وسایل حمل و نقل ندارید، زیرا جاذبه های واقع در این منطقه بسیار به هم نزدیک هستند و به راحتی می توانید با قدم زدن به آن ها برسید.

جاذبه های تاریخی منطقه سلطان احمد

1. مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

مسجد سلطان احمد، مسجدی تاریخی در شهر استانبول است که به دلیل وجود کاشی های آبی که دیوارهای طراحی داخلی آن را احاطه کرده اند، به مسجد آبی معروف است. این مسجد بین سالهای 1609 و 1616 در زمان حکومت احمد اول ساخته شده است و علاوه بر این که هنوز هم به عنوان یک مسجد مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان یک جاذبه تاریخی نیز برای بسیاری از گردشگران جذابیت بالایی دارد.

از آن جایی که این مسجد همچنان کاربری خود را به عنوان یک مسجد حفظ کرده است، در ساعات نماز تنها برای نمازگزاران باز است. مسجد سلطان احمد دارای 6 مناره، 5 گنبد اصلی و 8 گنبد فرعی است، در حالی که در مساجد معمولا 2 یا در خاص‌ترین حالت 4 مناره به کار می ‌رود.

سبک معماری این مسجد ترکیبی از بهترین سبک های معماری یعنی معماری سنتی اسلامی و عناصر معماری بیزانس برگرفته از مسجد ایاصوفیه است.

2. مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه با معماری ای نوین و خلاقانه، تاریخ غنی و اهمیت بالایش از نظر مذهبی، بزرگترین کلیسای شرقی روم در استانبول است. این مسجد با گنبدهای فوق العاده زیبای خود که گویی در هوا معلق هستند، ستون های ساخته شده از سنگ مرمر، موزاییک هایی زیبا و بی نظیر از شگفتی های تاریخ معماری جهان به شمار می رود.

زیبایی خیره کننده‌ی این مسجد و بازی خیره کننده آن با فضا، رنگ و نور، شور و ذوق را در هر کسی برمی انگیزد. ایاصوفیه در زمین اولین تپه استانبول، دقیقاً در نوک شبه جزیره تاریخی ساخته شده است و از سه طرف توسط دریای مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلایی احاطه شده است.

در مورد ساخت این مسجد گفته شده است که در سال 532 میلادی به دستور پادشاه ژوستینین یکم ساخته شده است. این کلیسا 5 سال بعد با فعالیت 10 هزار نفر کارگر تحت نظر حدود 100 معمار، تکمیل شد.

تنها بازدید از مسجد ایاصوفیه برای پی بردن به زیبایی استانبول و به خصوص منظقه سلطان احمد کافی است. چه عاشق معماری هستید چه علاقه چندانی به معماری ندارید، فرقی ندارد و توصیه می کنیم اگر با خرید پرواز استانبول به این شهر سفر کردید، بازدید از این مسجد را از دست ندهید.

3. بازار آراستا استانبول

بازار آراستا در ضلع جنوب شرقی مسجد آبی استانبول واقع شده است و به دلیل فروشگاه های فرش، گلیم، کاشی ترکی، پوشاک و... فراوانی که دارد، ارزش بازدید را دارد. این بازار متشکل از مجموعه ای از مغازه ها است که در زیر یا نزدیک مسجد ساخته شده اند.

این مغازه ها سال ها خالی و متروکه بودند تا اینکه رونق گردشگری در اواخر دهه 1980 و 1990، متصدیان را به ترمیم و اجاره آن ها ترغیب کرد. اکنون بازار آراستا در میان پربازدیدترین بازارهای گردشگری استانبول است. پس از گشت و گذار در این بازار می توانید از موزه موزاییک Great Palace که در نزدیکی آن قرار دارد بازدید کنید.

4. کاخ توپکاپی استانبول

این کاخ از بزرگ ترین و مهم ترین مراکز واقع در استانبول برای بازدید گردشگران است که در بین سال‌های ۱۴۶۶ و ۱۴۷۸ توسط سلطان محمد دوم (sultan Mehmet II) ساخته ‌شده است. تعداد قابل توجهی از قصرهای سلطنتی و باشکوهی که امپراتوران دوره عثمانی برای خود ساخته بودند، امروز تبدیل به موزه های عمومی شده اند. توپکاپی، اولین خانه امپراتوران عثمانی بوده و از آن به عنوان گنجینه‌ ای باارزش از این دوران یاد می‌ کنند که در محله سلطان احمد استانبول قرار دارد.

5. باسیلیکا سیسترن | آب انبار قصر سلطنتی

این سازه زیرزمینی به دستور امپراطور ژوستینین در سال 532 ساخته شده است. این بنا بزرگترین بنای باقی مانده از دوران بیزانس در استانبول است که با استفاده از 336 ستون ساخته شده است که بسیاری از آنها از معابد ویران شده نجات یافته اند و دارای سرستون های عالی تراشیده شده هستند. تقارن و عظمت تصور آن کاملاً بی نظیر است.

این مکان در سال 1985 توسط شهرداری کلانشهر استانبول تعمیر و بازسازی شد و در سال 1987 به روی عموم باز شد و اکنون یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر است که ارزش یک بار دیدن را دارد.

هتل های نزدیک منطقه سلطان احمد

بحث هتل و اقامتگاه همیشه از مسائل مهمی برای گردشگران و مسافران بوده است. اگر بازدید از منطقه سلطان احمد و جاذبه هایش برایتان جذاب است و می خواهید در سفرتان به استانبول با بلیط چارتر هواپیما این شهر اقامتگاهی نزدیک به این منطقه داشته باشید، بهتر است هتل های نزدیک آن را بشناسید.

1. هتل امیرا استانبول

این هتل در مجاورت دروازه Catladikapi قرار گرفته است و همین مسئله باعث شده که این هتل محبوبیت بیشتری در میان دیگر هتل های منطقه سلطان احمد داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های خوب این هتل، مسلط بودن کارمندانش به زبان انگلیسی است که می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

2. هتل نئوریون استانبول

در مرکز منظقه سلطان احمد، هتل نئوریون قرار دارد که با امکاناتی نظیر سونا، کتابخانه و... و از همه مهم تر دسترسی راحت به دیگر مراکز این محله، محبوبیت بالایی در میان گردشگران دارد.

3. هتل امپرس زو استانبول

اگر دوست دارید اقامت در هتلی با معماری جذاب را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما هتل امپرس زو است که ساخت آن به قرن پانزدهم برمی گردد؛ جالب است بدانید که بسیاری از گردشگران تنها برای عکاسی سری به این هتل می زنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانبول بلیط چارتر سلطان احمد استانبول بلیط استانبول پرواز استانبول بلیط چارتر هواپیما منطقه سلطان احمد مسجد ایاصوفیه ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رویکرد سری جدید تهرانگرد معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های استان تهران است. جاذبه‌هایی که شاید بسیاری از آنها را کمتر کسی بشناسد و دیدن و شنیدن آن برای هر بیننده‌‌ای جذاب و شگفت‌انگیز است.

طبیعت بکر و زیبای شهرهای مختلف، اماکن مذهبی و تاریخی آنها، فرهنگ و رسوم مردم مناطق مختلف استان تهران و فعالیت های حوزه کشاورزی در این برنامه به تصویر کشیده می شود.

«تهرانگرد» تولیدی گروه و شهروندی شبکه تهران جمعه‌ها ساعت ۲۲ پخش می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران