Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تزریق واکسن مشترک ایران و کوبا در شهرهای ساری و بابل به عنوان دو شهر از هشت شهر مد نظر برای اجرای طرح کارآزمایی بالینی این واکسن در حال انجام است و بنا به گفته مسئولان دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران، تا ظهر امروز یکشنبه - ۲۶ اردیبهشت-  سه هزار و ۲۰۹ نفر از شهروندان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۳ هزار و ۶۲۴ نفر در شهرستان بابل و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برای شرکت در این کارآزمایی ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در مازندران از ۲۲ اردیبهشت و با تزریق نخستین دُز این واکسن به دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

بنا بر آمارهای ثبت شده در سامانه واکسیناسیون دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تا لحظه تنظیم این گزارش واکسن مشترک ایران و کوبا برای اجرای طرح کارآزمایی بالینی به یک‌هزار و ۲۲۹ نفر در این استان تزریق شد که ۶۶۷ نفر از این تعداد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۶۳۲ نفر نیز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران واکسن ایران و کوبا را تزریق کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که ثبت‌نام برای شرکت در مازندران برای مشارکت در طرح کارآزمایی بالینی هنوز انجام می‌شود و سامانه هنوز بسته نشده است، گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این طرح ۳ هزار و ۲۰۰ واکسن است ، اما با توجه به این که بخشی از داوطلبان به دلایلی مانند واجد شرایط نبودن یا منصرف شدن از حضور در کارآزمایی تعدادشان کاهش می‌یابد، تعداد ثبت‌نام شدگان باید به حدود ۶ هزار نفر برسد. به همین دلیل سامانه هنوز برای ثبت‌نام در مازندران بسته نشده و مازندرانی‌ها می‌توانند برای شرکت در کارآزمایی داوطلب شوند.

دکتر قاسم اویس اظهار کرد: با توجه به این که امروز به ۶۰۰ نفر دیگر از داوطلب‌های کارآزمایی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران فراخوان داده شده، تا پایان امروز تعداد افراد واکسینه شده زیر نظر این دانشگاه از مرز یکهزار نفر نیز عبور خواهد کرد.

وی که همراه با دو فرزندش در نخستین روز اجرای طرح کارآزمایی بالینی این واکسن را دریافت کرد، گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا یکی از واکسن‌های ایمن تولید شده علیه کروناست. این اطمینان را به مردم می‌دهیم که واکسن ایرانی – کوبایی اثرگذاری و ایمنی بالایی دارد و از شهروندان بویژه در شهرهای ساری و بابل و مناطق اطراف این دو شهرستان‌ دعوت می‌کنیم که از حضور در این کارآزمایی استقبال کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: شرکت در این کارآزمایی مزایایی نیز برای شرکت‌کنندگان دارد که شامل انجام رایگان آزمایش‌های بالینی و در اولویت قرار گرفتن برای دریافت دُز کامل واکسن کرونا می‌شود. ضمن این که هزینه رفت‌وآمد نیز برای هر بار مراجعه به داوطلبان پرداخت خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل به خبرگزاری ایرنا، اجرای طرح کارآزمایی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در شرایط تقریبا مشابهی در حال انجام است و ثبت‌نام برای داوطلبان ساکن شهرستان بابل نیز همچنان انجام می‌شود. از زمان آغاز واکسیناسیون طرح کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا روزانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر زیر نظر این دانشگاه واکسینه می‌شوند. سهمیه در نظر گرفته شده برای دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در طرح کارآزمایی بالینی حدود سه هزار و ۲۰۰ دُز واکسن است که با در نظر گرفتن احتمال ریزش تعداد داوطلبان باید آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه کارآزمایی بالینی به بیش از پنج هزار نفر برسد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از زمان آغاز طرح کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی تا کنون بیش از ۱۴ هزار نفر این واکسن را دریافت کردند و هیچ عوارضی از این واکسن در کشور گزارش نشده است.

واکسن کنژوگه تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ساری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران انستیتو پاستور ایران مازندران تولید واکسن بابل واکسن کرونا انستیتو فینلای کوبا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ساری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران ویروس کرونا ساری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران انستیتو پاستور ایران مازندران تولید واکسن بابل واکسن کرونا انستیتو فینلای کوبا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مازندران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی واکسن مشترک ایران و کوبا دانشگاه علوم پزشکی بابل طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونا واکسن ایران برای شرکت هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد

ایسنا/خراسان رضوی بیمارستان مهرگان مشهد بیمارستانی پرحاشیه است که در گذشته بحث‌های بسیاری در زمینه مجوز فعالیت آن مطرح بود. بحث‌های فراوان در خصوص این بیمارستان پس از فوت یک زن بر اثر جراحی زیبایی بالا گرفت و مشخص شد که بیمارستان بدون داشتن مجوز فعالیت در حوزه جراحی زیبایی به این کار اقدام می‌کند.

پس از نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلات بیمارستان تا حدودی مرتفع شد و دیگر خبری از جراحی‌های بدون مجوز نبود. اکنون بار دیگر این بیمارستان حاشیه‌ساز و مالکیت آن با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. دعوا بین گروه شرکت تعاونی پاستور که مجوز فعالیت بیمارستان به نام آن‌ها بوده و گروه دیگری که ورثه نیز در بین آن‌ها قرار دارد به قدری بالا گرفته که از ۷ فروردین ماه شاهد تعطیلی این بیمارستان هستیم.

سارا جعفرپور، مدیر بیمارستان مهرگان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت این بیمارستان اظهار کرد: پروانه و سند این بیمارستان به دلیل مسائل مالکیتی که داشت، به نام مدیران قبلی بود. بیمارستان از سال ۹۶ در تصرف ورثه بود که ما شکایت کردیم و سال ۹۷ رای قطعی دادگاه صادر شد. سال گذشته توانستیم بعد از صدور رای قطعی دادگاه، بیمارستان را از طریق شورای تامین استان پس بگیریم.

وی بیان کرد: در این ۶ سالی که بیمارستان در اختیار این گروه بود، هزینه دارایی، تامین اجتماعی، بانک و حتی پول آب، برق، گاز، تلفن و پرسنل را پرداخت نکرده بودند و بدهی زیادی داشتند. در یک سالی که بیمارستان در اختیار ما بود، مشکلات زیادی داشت. بانک ۱۰ میلیارد طلب داشت و بیمارستان را به مزایده گذاشته بود. ما دنبال این بودیم که این ۱۰ میلیارد را تهیه کنیم، بنابراین یک گروه سرمایه‌گذار به ما معرفی کردند که نماینده آن‌ها دکتر انجیدنی بود که در گذشته سمت معاون نظارت بر درمان  دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داشت.

جعفرپور افزود: شرط این گروه سرمایه‌گذار این بود که دکتر انجیدنی مدیر بیمارستان باشند. هیات مدیره قبول کردند که اگر این ۱۰ میلیارد را پرداخت نکنند، مدیریت ایشان منتفی است. بعد از اینکه موفق نشدند این مبلغ را تهیه کنند، ادامه همکاری با دکتر انجیدنی منتفی شد.

مدیر بیمارستان مهرگان مشهد ادامه داد: یک ماه بعد از این ماجرا پرسنلی که شورای تامین استان بیمارستان را از آن‌ها گرفته بود و زمانی که بیمارستان در اختیار ورثه قرار داشت، حکم‌های غیر قانونی برای خودشان زده بودند، به دلیل داشتن حکم‌های رسمی به اداره کار رفتند و حکم توقیف اموال را گرفتند که در نهایت یک گروه ۳۰ نفره برای توقیف اموال با مامور وارد بیمارستان شدند که بیمارستان در اختیار آن‌ها قرار گرفت. ما شکایت کردیم و قاضی نامه داد که این افراد از بیمارستان خارج شوند.

بازرس تعاونی بیمارستان مهرگان اضافه کرد: رای قطعی دادگاه مبنی بر این بود که سند و پروانه به نام شرکت تعاونی شود، بنابراین پروانه بیمارستان به نام شرکت تعاونی صادر و مسئول فنی بیمارستان از طرف تعاونی انتخاب شد اما بعد از مدتی بار دیگر بیمارستان را تصرف کردند که ما نیز دوباره شکایت کردیم که در حال پیگیری است.

جعفرپور خاطرنشان کرد: از ۷ فروردین که بیمارستان در اختیار این گروه قرار گرفته ما به بخش‌های مختلفی مراجعه کردیم و هیچ کس هنوز کار مثبتی در این زمینه انجام نداده است. از این تاریخ بیمارستان را تعطیل کردند و منتظر این هستند بیمارستان را بفروشند. ۲۵۰ نفر پرسنل بیکار شدند و ۸۵۰ نفر سهامدار تعاونی نمی‌دانند چه کاری انجام دهند، فقط بیمارستان را به تباهی می‌کشند.

در پیگیری از محسن داوری، فرماندار مشهد، وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان مهرگان عنوان کرد: ما مجوز بیمارستان را از دانشگاه علوم پزشکی گرفتیم و دانشگاه باید ادامه روند را انجام دهد. متولی نظارت بر بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی است و باید پاسخگو باشد.

در ادامه به سراغ دکتر کاظم غفاریان، مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتیم. وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت وظایفی در خصوص بیمارستان مهرگان دارند که یکی از وظایف آن‌ها صدور یا تمدید پروانه بیمارستان است که ۶ ماه پیش به مدت ۶ ماه تمدید شد، وظیفه دیگر تعیین مسئول فنی است.

وی بیان کرد: براساس آنچه به ما گفتند قبل از عید گروهی با یک حکم قضایی بیمارستان را از دست شرکت تعاونی خارج کردند که ۳۰ ساعت پس از شکایت شرکت تعاونی این گروه را از بیمارستان خارج کردند اما دوباره بعد از عید در بیمارستان مستقر شدند که باید از مقام قضایی پیگیری شود.

غفاریان افزود: ما از نظر قانونی صلاحیت دخالت در این زمینه را نداریم و این گروه نیز از نظر ما قانونی نیستند. افرادی به صورت قانونی اجازه فعالیت دارند که نام آن‌ها پشت پروانه بهره‌برداری بیمارستان باشد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد، برخی روزها فعالیت داشته و برخی روزها نیز تعطیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز