Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  امام جمعه تبریز در جلسه راهبری شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی و اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات، گفت: تلاش برای افزایش میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی و جلوگیری از ایجاد خدشه در اصل نظام از مهمترین مسائل در این برهه زمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امید است انتخابات ریاست جمهوری طی امسال با مشارکت جدی مردم و انتخاب احسن به خوبی برگزار شود و در این راستا تمام دستگاه‌ها باید برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

امام جمعه تبریز همچنین شهادت مظلومانه کودکان افغانستان و غزه را تسلیت گفت و یادآوری کرد: امید است خداوند متعال لطف و یاری خود را شامل حال تمامی مسلمانان در سراسر عالم کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره بر لزوم تهیه آیین نامه داخلی برای شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی این اقدام را حرکتی مثبت دانست گفت: هیچ شورایی بدون کمیسیون‌های تخصصی امکان فعالیت قابل قبول را ندارد و با فعال شدن کمیسیون‌ها و کارگروه هاست که شورا غنی می‌شود.

او  بر لزوم بومی سازی اسناد، برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی و تدوین سند برش استانی و عملیاتی کردن آن با دقت و جدیت تاکید کرد.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر لزوم فعال شدن کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مورد نیاز، و عملیاتی شدن تصمیمات این کارگروه تاکید کرد و گفت: در شورا به دنبال اقدامات کیفی و موثر هستیم و از جمله این اقدامات می‌توان به تدوین و ابلاغ سند پیشگیری از خشونت اشاره کرد.

 پورمحمدی پیشنهاد داد تا کمیسیون «فِرَق و مذاهب» به کمیسیون‌های پیشنهادی در پیش نویس آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان افزوده شود.

او گفت: شورای فرهنگ عمومی استان در جایگاه سیاستگذاری قرار دارد و باید برای تدوین برش استانی و عملیاتی کردن سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور اهتمام جدی داشته باشد.

ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: برای تقویت پشتوانه کارشناسی و کاربردی شدن تصمیمات و مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی، نیاز به تمهیداتی است که با تامین اعتبار مورد نیاز و با عملیاتی شدن آیین نامه داخلی قابل پیگیری و تحقق می‌باشد.

ناظمی افزود: در جلسه اول شورای فرهنگ عمومی استان موضوع «تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» و «تصویب آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان» در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه تبریز شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی استان مشارکت مردم در انتخابات استان آذربایجان شرقی آیین نامه داخلی کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه این هفته در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان برگزار می‌شود، باید از سوی مردم این ۲ حوزه انتخابیه جدی گرفته شود و انتخابات باید همانند مرحله اول با مشارکت پرشور مردم همراه باشد.

وی افزود: مردم باید همانگونه که در مرحله اول با شور و نشاط شرکت کنند و انتخاباتی از روی آگاهی و بررسی داشتند در این دوره با همان اهمیت مشارکت کنند و افراد اصلح را راهی خانه ملت کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ تاکید کرد: اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به مرحله دوم دارد چرا که ۵۰ درصد افراد راه یافته به این مرحله با رأی مردم به مجلس می‌روند و نماینده مردم آن حوزه انتخابیه می‌شوند به همین دلیل هر چه مشارکت آگاهانه و پرشورتر باشد، افراد اصلح‌تری راهی خانه ملت می‌شوند و می‌توانند تأثیر مثبت‌تری بر شرایط قانونگذاری در کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6099422

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی در دور دوم انتخابات از چه کسانی حمایت می‌کنند؟
  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند