Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@15:30:24 GMT

آشنایی با ۶ رفتار مجرمانه زیست‌محیطی در فضای مجازی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۵۴۷۸

آشنایی با ۶ رفتار مجرمانه زیست‌محیطی در فضای مجازی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

برخی رفتارها در بستر فضای مجازی منجر به ارتکاب جرائم زیست‌محیطی می‌شود که آشنایی با این جرائم ضمن افزایش سطح آگاهی کاربران، به کاهش وقوع جرم نیز منجر می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ همزمان با گسترش فضای مجازی، وقوع جرائم در بستر این فضا نیز روند فزآیند‌ه‌ای داشته که نیازمند برخورد جدی‌تری در این حوزه در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست کشور بیش از گذشته احساس می‌شود، به طوری که سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بارها در گفت‌وگوهایی که با خبرنگاران رسانه‌ها داشته بر ضرورت برخورد با متخلفان در بستر فضای مجازی تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آن طور که فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفته است، همکاری‌های خوبی بین این یگان و پلیس فتا برای برخورد با تخلفات زیست‌‌محیطی در جهت کاهش این نوع تخلفات صورت گرفته است.

حالا، سؤالی که مطرح می‌شود این است که اصولاً تخلفات زیست‌محیطی در بستر فضای مجازی چیست و چگونه به وقوع می‌پیوندد؟ 

بر همین اساس، غالبا شکارچیان غیرمجاز و نیز ناقضان حقوق حیوانات با انتشار تصاویری از شکارهایی که در زیست‌بوم‌‌ها و پارک‌‌های ملی داشته‌اند اقدام به انتشار این تصاویر در فضای مجازی می‌کنند که این موضوع شایع‌ترین تخلف و جرم زیست‌‌محیطی در بستر فضای مجازی است.

فیلم کوتاه زیر به مهم‌ترین جرائم زیست‌محیطی در فضای مجازی پرداخته است:

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شکار شکارفروشی فضای مجازی سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست شکار شکارفروشی فضای مجازی سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست بستر فضای مجازی زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره