Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله بهجت، سیره رفتاری و زندگی آن عالم ربانی و فقیه عالیقدر را الگویی برای نهادینه‌سازی فرهنگ معنوی و اخلاق در جامعه دانست و تأکید کرد که نهادهای متولی، برای آشنایی فزون‌تر نسل جوان با شخصیت آن پارسای فرزانه، اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت با ابراز خرسندی از خدمتگزاری به مردم سرزمینی که زادگاه این فخر جهان اسلام است، افزود: در حالی به سالروز رحلت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت نزدیک می‌شویم که همچنان دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه روشن و صیقل‌یافته الهام الهی و کلام معطر او، راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بعد علمی و فقاهتی آیت‌الله بهجت اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این عالم فرزانه از برجستگان مراجع عالیقدر تقلید معاصر، از نوابغ دوران و از شخصیت های فراملی گیلان در جهان تشیع به شمار می‌رفت، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی‌پایان نیز بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به شناخت، معرفت و بصیرت سیاسی ایشان در حمایت همیشگی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در دوران امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات این عالم برجسته و کم نظیر اینست که در دوران حیات طیبه خود، مراقب بود که لحظه ای از یاد خدا غافل نباشد.

وی افزود: ترویج ساده زیستی، اخلاق مداری و خداباوری آیت‌الله بهجت و اثرگذاری شخصیت عرفانی و اخلاقی آن عالم عامل، برای نسل کنونی و جوان ، می‌تواند بسترساز نهادینه کردن فرهنگ معنوی و اخلاق در جامعه باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تنگناهای ناشی از شیوع کرونا و برگزار نشدن آیین های دینی و ملی از جمله مراسم سالگرد ارتحال این مرجع تقلید به مانند گذشته که حضوری بود، گفت: با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و تولید محتواهای مناسب توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها ، می‌توان بیشتر در معرفی شخصیت این فقیه عالیقدر نقش‌آفرینی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که از بستر منابع پژوهشی و دستگاه‌های فرهنگی، آثار مرتبط با آیت‌الله بهجت با رویکرد آموزشی چاپ و نشر شود.

در این جلسه هریک از اعضاء ستاد بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت نیز نظرات خود درباره برگزاری مراسم این عالم ربانی را بیان داشتند.

آیت الله العظمی حاج شیخ محمدتقی بهجت فومنی (ره) از استادان بنام فقه، عرفان و اخلاق است که تألیفاتی از جمله یک دوره کامل اصول، حاشیه بر مکاسب شیخ انصاری (ره) و تکمیل آن تا آخر مباحث مربوط به مکاسب و متاجر، دوره کامل طهارت، دوره کامل کتاب صلاه، دوره کامل کتاب زکات، دوره کامل کتاب خمس و حج، حاشیه بر کتاب ذخیره العباد مرحوم شیخ محمدحسین غروی، چندین مجله و تقریباً یک دوره فقه فارسی از او به یادگار مانده است.

او 27 اردیبهشت ماه سال 1388 بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان آیت الله بهجت آیت الله العظمی آیت الله بهجت دوره کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد

مصاحبه خبرنگار ایسکانیوز استانی با حسن محمدی عضو هیئت علمی معارف اسلامی دانشگاه آزاد ارومیه در سالروز گرامیداشت شهید مرتضی مطهری و روز معلم.

حسن محمدی دارای مدرک دکترای تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ارومیه از سال ۱۳۹۴ تا کنون و مدیر گروه معارف اسلامی از تاثیرات یک استاد در جامعه اینگونه سخن گفت: یک استاد موفق باید بتواند در دانشجوی خود و در جامعه تاثیر مثبتی ایجاد کند و ما این تاثیر مثبت را عملا در جامعه بتوانیم مشاهده کنیم، هم در اخلاق و هم در رفتار دانشجو تغییر ایجاد کند. به نظر من استاد در جامعه باید الگو باشد و دیگران از او سرمشق بگیرند و اگر این جایگاه را داشته باشد آن جامعه میتواند به جامعه ای موفق تبدیل شود که استاد در آن در جایگاه واقعی خود قرار گرفته.


وی درباره معیار های یک استاد خوب گفت: یکی از معیارهای یک استاد خوب در وهله اول اخلاق اوست و تا زمانی که استاد ما یک استاد اخلاق مدار نباشد و مهربانی و عطوفت را در درس خود نگنجاند تاثیری بر دانشجو نخواهد گذاشت، پس اولین معیار برای یک استاد از نظر بنده اخلاق استاد و منش و روش برخورد وی است و دومین معیار استاد علم اوست که باید دارای علم به روز نافع و موثر برای دانشجویان باشد، ینی علمی به دانشجویان ارائه دهد که به درد زندگی امروزی آن ها بخورد و بتوانند مشکلی از مشکلات آنها را حل بکنند و این ها اساسی ترین معیار ها برای یک استاد است.

وی درباره انتظاراتش از دانشگاه گفت: در اخر من درخواستم از دانشگاه ازاد جایگاه استاد هست هم از نظر اجتماعی هم از نظر اقتصادی و اینکه نظم و انظباط در دانشگاه حاکم باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد.


محمدی در پایان گفت: ما اساتید انتظار خیلی زیادی از دانشجویان نداریم، اینکه دانشجویان ما ارزش و جایگاه استاد را حفظ کنند، هم در برخورد و اخلاق و منش و هم اینکه علمی که از استاد می‌آموزند را بتوانند در زندگی خود به کار بگیرند و موفق شوند انتظارات ما براورده می‌شود و من احساس میکنم که مقام و جایگاه یک معلم نسبت به زمان های گذشته پایین‌تر آمده و همینکه انتظار داریم جامعه ارزش و جایگاه استاد و معلم را حفظ کند و معلمین در بالاترین درجه جامعه قرار بگیرند.

خبرنگار : ثنا عسگری انتهای خبر/ کد خبر: 1229142

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است