Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:04:37 GMT

۹ نفر بر اثر سوختگی در استان اردبیل جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۶۶۵۶

۹ نفر بر اثر سوختگی در استان اردبیل جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مجید محمد غریبانی در این باره اظهار کرد: در طول سال گذشته ۹ نفر بر اثر صدمات ناشی از سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶ نفر مرد و ۳ نفر زن بودند و با درجه بالای سوختگی و جراحت شدید ناشی از حادثه دچار مرگ شدند.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه سال گذشته بیشترین تعداد سوختگی منجر به فوتی را در استان داشتیم، افزود: در آبان ماه سال گذشته با ثبت ۳ مورد فوتی با جراحات سوختگی بیشترین تعداد مراجعات سوختگی به مراکز درمانی را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در خصوص درجه‌بندی سوختگی‌های ناشی از حوادث آتش‌سوزی یادآور شد: سوختگی نوعی آسیب به پوست یا بافت است که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک یا پرتو به وجود می‌آید و در این بین سوختگی‌هایی که تنها بر سطح پوست اثر می‌گذارند در واقع سوختگی‌های سطحی یا سوختگی‌های درجه اول هستند.

غریبانی تصریح کرد: سوختگی با ضخامت نسبی یا سوختگی درجه دوم هنگامی اتفاق می‌افتد که لایه‌های زیرین پوست آسیب می‌بینند و در سوختگی با ضخامت کامل یا سوختگی درجه سوم به همه لایه‌های پوست آسیب می‌رسد. در سوختگی نوع چهارم بافت‌های عمیق‌تر مانند عضلات یا استخوان آسیب می‌بینند.

وی آگاهی مردم نسبت به سوختگی‌های ناشی از حوادث مختلف را پایین عنوان و اظهار کرد: در این زمینه باید توجه کافی به آموزش‌هایی که از طریق تلویزیون تهیه و پخش می‌شود توجه شود و در این زمینه جمعیت هلال احمر استان نقش بسیار مهمی را در طول دو سال گذشته در بحث ارائه آموزش به اعضای افتخاری داشتند.

کد خبر 5213398

منبع: مهر

کلیدواژه: حادثه سوختگی اردبیل سوانح سوختگی مرکز فوریتهای پزشکی ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها چالش شایستگی گرگان شیوع کرونا اردبیل واکسن کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا افزایش می‌یابد

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز به تدریج افزایش ابر را در منطقه خواهیم داشت.

او افزود: از فردا با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان تا پنجشنبه، بیشتر در ساعات عصر و شب علاوه بر وزش تند باد و گرد و خاک، وقوع رگبار و رعد و برق نیز در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.  

لطفی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه درح ۲ میلی متر و طبسین یک میلی متر بارش را گزارش کردند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان در  سربیشه با کمینه دمای ۹ درجه  سلسیوس  و روز گذشته دهسلم با بیشینه ۳۶ درجه سلسیوس گرمترین نقطه گزارش شده  است.

او عنوان کرد: برای مرکز استان نیز تغییرات دما در ۲۴ ساعت گذشته  بین ۱۲ و ۲۷ درجه سلسیوس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال