Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم یگانه روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها، با اشاره به اهمیت و جایگاه ایجاد قرارگاه تحول محلات در مناطق آسیب پذیر شهرها و روستاها افزود: از سال ۹۴ طرحی «تحت عنوان طرح تحول محلات» به همت سپاه پاسداران هرمزگان با هدف توانمندسازی قشرها جامعه در ابعاد مختلف و در قالب قرارگاه‌هایی ۶ گانه مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قرارگاه های تحول محلات فعالیت‌های بسیار خوبی با اهداف یادشده در هرمزگان و شهر بندرعباس صورت گرفته که می‌توان این شهر را به عنوان الگو برای کشور معرفی کرد. 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان اظهارداشت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست‌ها و خط مشی های مصوبه شورای اجتماعی کشور در حوزه زنان و خانواده، اقدام‌های کوتاه مدت و بلندمدت در هرمزگان در قالب طرح‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اجرا شده است.
یگانه ادامه داد: همچنین این طرح‌ها با هدف دیگری همچون هدایت اعضای خانواده به سمت ارتقا و ترویج سبک زندگی صحیح و افزایش ظرفیت‌های موجود در بعضی مناطق حاشیه شهرهای آسیب پذیر شهرستان های استان اجرایی شده است. 
وی به تشریح طرح‌های اجراشده پرداخت و اضافه کرد: برپایی میز خدمت در محلات، توانمندسازی و آموزش زنان سرپرست خانوار، طرح ملی مشاغل خانگی، توانمندسازی اقتصادی مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی، طرح‌های محله محور و طرح‌هایی در مقاطع سنی خاص (کودکان) و طرح جهش حرکت جهت تسهیل در خدمات رسانی به خانواده‌های مناطق یادشده مهم‌ترین این طرح هاست.
این مسوول ادامه داد: طرح برپایی میز خدمت زنان و خانواده در پنج محله در بندرعباس با همراهی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با هدف بررسی مشکلات حقوقی و خانواده در مناطق آسیب پذیر این شهر اجرایی شد که با تشکیل یک تیم شامل قاضی و مشاوران حقوقی و خانواده به ارائه خدمات مشاوره‌ای در پنج دفتر تسهیلگری مناطق آسیب‌پذیر اتفاق افتاد که با استقبال خوب اهالی محلات مواجه شد.
وی تاکید کرد: یکی از برکات و مزایای اجرایی این طرح؛ رصد آسیب‌های موجود به تفکیک آسیب در محلات شهرستان بندرعباس با حضور مسوولان به صورت میدانی در محلات آسیب پذیر و در جمع خانواده‌های آسیب دیده باعث افزایش سطح رضایتمندی و اعتماد مردم نسبت به مسوولان استانی و در نهایت رفع موانع و مشکلات و تسهیل در نحوه خدمات رسانی و رعایت و احترام به حقوق شهروندی شهروندان استان هرمزگان بوده است.
یگانه ادامه داد: باتوجه به نتیجه این طرح در محلات شهرستان بندرعباس و انعکاس عمده آن به دیگر استان‌های سراسر کشور می‌توان گفت که اجرای طرح‌های این چنینی در محلات می‌توانند تا حدودی معضلات و مباحث ها در خانواده‌های محلات را برطرف نماید.
وی گفت: هدایت افراد مستعد کسب وکار فعال و ایجاد اشتغال پایدار و تحکیم بنیان خانواده و از همه مهم تر توان افزایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین اعضای خانواده و خانواده با بخش‌های مختلف جامعه اتفاق می‌افتد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه اهمیت پرداختن به موضوع «تحکیم خانواده»، ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، ابرازداشت: نهاد مقدس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون محسوب می‌شود تا جایی که سعادت و شقاوت امت‌ها، مرهون رشادت و ضلالت خانواده است.
یگانه طرح ملی گفتگوی خانواده به پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری دفاتر انجمن و اجتماعی علمی جامعه شناسی همزمان با سراسر کشور در هرمزگان از دیگر طرح‌های این استان اشاره داشت و افزود: این طرح با هدف فعال کردن و شناسایی شبکه نخبگان در ارتباط با یکی از موضوع‌های حیاتی جامعه هرمزگان همچنین تمرینی برای تعامل و همکاری جریان‌های مختلف فکری و گروه‌های مختلف اجتماعی تعامل و همکاری صاحبنظران دانشگاهی فعالان حوزه عمومی و جامعه مدنی و رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ای برای بردن دانش اجتماعی به سمت جنبه‌های کاربردی و تمرکز بر مسائل بومی و منطقه‌ای به اجرا گذاشته شد.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه بیان کرد: این طرح در هرمزگان با حضور کارشناسان حوزه زنان فرمانداری‌های شهرستان های تابعه، دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران، اعضای تشکل های مردم نهاد با شیوه نامه و پروتکل خاص ویژه برگزار شد.
وی به اجرای دومین مرحله از طرح گفت وگوی خانواده در شهر بندر عباس در قالب ۶ کارگاه با حضور ۲ گروه از مادران و پدران و در گروه از دختران و پسران نوجوان به شیوه عملی مشارکتی برگزار شد.

طرح تحول محلات با نگاه مسجد محوری از سال ۹۴ با ۲ مسجد برای نخستین در سطح شهر بندرعباس آغاز شد و اکنون به لطف الهی در ۶۰۰ مسجد هرمزگان این کار صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده هرمزگان شورای اجتماعی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده هرمزگان آسیب های اجتماعی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده هرمزگان شورای اجتماعی کشور اخبار کنکور امور زنان و خانواده خانواده ها تحول محلات آسیب پذیر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند