Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در نشست مجازی سازمان همکاری اسلامی گفت:ما باید یک کارزار «نهادینه‌شده» حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو  محمد جواد ظریف وزیرخارجه جمهوری اسلامی  در در نشست اضطراری مجازی سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین گفت:در حالی که شاهد آن هستیم که نیرو‌های صهیونیست فجیع‌ترین جنایات را علیه برادران و خواهران ما در فلسطین اشغالی مرتکب می‌شوند، اجازه می‌خواهم که صحبت‌هایم را با تشکر از شما بابت ترتیب دادن این جلسه به موقع آغاز کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:مردان، زنان و کودکان بی‌گناه توسط مرگبارترین و پیشرفته‌ترین جنگ‌افزار‌ها سلاخی در حال سلاخی شدن هستند. خانه‌ها در حالی ویران می‌شوند که ساکنانشان در آن‌ها گیر افتاده‌اند. هرآنچه از زیرساخت‌های غزه باقی مانده است از جمله منابع برق و آب  عملا نابود شده است.

*تنها مسیر مسالمت‌آمیز به سمت صلح، برگزاری یک همه‌پرسی میان تمام ساکنان فلسطین از جمله آواره‌ گان و پناهجویان است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه:ما اکنون با موارد فاحش و سازمان‌یافته نقض حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق بین‌الملل مواجه هستیم گفت:امروز قتل عام کودکان فلسطینی پس از آن «عادی‌سازی» ادعایی انجام می‌گیرد. این رژیم جنایتکار و آدم‌کش یکبار دیگر ثابت کرده است که تحرکات دوستانه در قبال این رژیم، تنها به تشدید قساوت‌های آن منجر می‌شود. تنها هدف تحرکات نفاق‌آمیز اسرائیل، تفرقه‌افکنی میان مسلمین و منزوی کردن مردم فلسطین است.

ظریف ادامه داد:اشتباه نکنید: اسرائیل تنها زبان مقاومت را می‌فهمد و مردم فلسطین کاملا از حق دفاع از خود و سرپیچی از قلدری‌های این رژیم نژادپرست برخوردار هستند.این اقدامات وحشیانه بار دیگر ثابت کرده است که تنها مسیر مسالمت‌آمیز به سمت صلح، برگزاری یک همه‌پرسی میان تمام ساکنان فلسطین از جمله فلسطینی‌های آواره‌شده و پناهجویان است.


وزیر امورخارجه  خاطر نشان کرد:نباید از یاد برد که فلسطین تنها یک مسئله عربی یا اسلامی نیست، بلکه معضله‌ای بین‌المللی نیز هست. جنایاتی که در طول دهه‌ها علیه مردم بی‌گناه فلسطین انجام شده بر وجدان بشری سنگینی می‌کند. از این روست که جامعه بین‌المللی وظیفه دارد به شدیدترین لحن رژیم اسرائیل را محکوم کرده و آن را وادار نماید که به تخریب و محاصره غزه پایان دهد.ما باید فعالانه در سازمان ملل متحد تلاش کنیم تا یک جلسه اضطراری مجمع عمومی برای پرداختن به این موضوع تشکیل شود.

 

*باید یک کارزار «نهادینه‌شده» حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنیم
وی ادامه داد: علاوه بر این، رویکرد شنیع برخی از دول غربی در برابرانگاری قربانیان و مجرمین، ما را وادار می‌سازد تا به کاستی‌های خود در پیشبرد آرمان مشترک‌مان نگاهی بیاندازیم.ما باید یک کارزار «نهادینه‌شده» حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنیم.یک نهاد ناظر حرفه‌ای بین‌المللی نیز باید تشکیل شود تا جنایات علیه مردم فلسطین را رصد و گزارش کند. این جنایات باید به صورت ثبت و ضبط شده و گزارش شوند، با این هدف که مرتکبین آن‌ها در محضر عدالت قرار گیرند.ما همچنین باید به تصویب مصوبات داخلی و همچنین یک قطعنامه از جانب این سازمان مبادرت ورزیم که اسرائیل را به عنوان یک رژیم آپارتاید شناسایی کند.


ظریف در پایان خاطر نشان کرد:علاوه بر این، اقدامات جنایتکارانه اسرائیل باید هم در مصوبات داخلی و هم در قطعنامه‌های سازمان همکاری اسلامی به عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شناسایی شود؛ و کشور‌های عضو باید صلاحیت قضایی ملی خود را به نحوی بسط دهند که پیگرد جنایتکارانی که در اراضی اشغالی فلسطینی مرتکب جنایت جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت می‌شوند، را شامل شود.
جمهوری اسلامی ایران، مانند همیشه، دست دوستی خود را به سوی همه شما دراز می‌کند. ما آماده‌ایم تا تمام اختلافات را کنار گذاشته و در دفاع از حقوق مردم فلسطین با توسل به هر ابزار مشروع سیاسی و قانونی، متحد شویم.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیرخارجه ظریف فلسطین همه پرسی مردم فلسطین نهادینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نهاد دفاع شهری لبنان اعلام کرد که جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان چند شهید و زخمی در میان غیر نظامیان و شهروندان این کشور برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه میس الجبل واقع در جنوب لبنان دست کم ۲ شهروند لبنانی به شهادت رسیده اند.

این حمله وحشیانه باعث زخمی شدن سه غیر نظامی لبنانی نیز شده است.

ارتش اشغالگر قدس بامداد امروز مجدداً بخش‌هایی از جنوب لبنان را هدف قرار داد. در این حملات بامدادی منطقه اللبونه واقع در اطراف الناقوره هدف قرار گرفت. گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از هدف قرار گرفتن جبل بلاط واقع در جنوب لبنان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی حکایت دارند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که منطقه‌های الخیام و الضهیره در جنوب لبنان هدف حملات جنگنده‌های ارتش اشغالگر قدس قرار گرفتند.

کد خبر 6097102

دیگر خبرها

  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت