Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@02:30:16 GMT

جزئیات پرونده سردفتر متخلف در پرونده اکبر طبری

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۶۸۷۰

جزئیات پرونده سردفتر متخلف در پرونده اکبر طبری

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران توضیحاتی در ارتباط با تخلف یکی از سردفتران در پرونده اکبر طبری ارائه کرد.

به گزارش مهر، علی خندانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده سردفتری که در دادگاه آقای طبری مطرح شد به کجا رسید، اظهار کرد: در آن پرونده یکسری اموال آقای طبری را بیان کردند که به نام همسر او بوده است و طبری از طرف همسر خود امضاهایی را کرده است، یعنی یکسری اموال را به نام همسر خود ثبت کرده و متعاقباً از طرف همسرش انتقالات بعدی را در دفترخانه انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز هم دقیق نمی دانم نتیجه به چه مرحله‌ای رسیده است و تنها می‌دانیم که حکم بدوی این پرونده صادر شده است؛ اما سردفتر ما مدعی بود و ادله‌ای را ارائه کرد در وکالت نامه کلی آقای طبری از همسر وی مشکلی نبود و با آن وکالت نامه می‌توانست هر نوع مال و اموالی را که به نام همسر وی بود، انتقال دهد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: در دادگاه بحث در مورد این بود که تنظیم سند بر اساساً این وکالت نامه مبنای قانونی داشت یا خیر، که سردفتر مربوطه ادله خود را ارائه کرد و دادگاه هم یکسری ادله مبنی بر اینکه شاید این وکالت نامه کاری بود و برای فروش نبوده ارائه کرد.

خندانی خاطرنشان کرد: سردفتر مدعی بود این وکالت نامه برای فروش قبل از تشکیل پرونده بود و البته مورد دیگری هم جای بحث بود مبنی بر اینکه زمانی که پرونده تشکیل شده این وکالت نامه تنظیم شده است. البته یک بحث دیگری هم بود که در برخی موارد بدون امضا همسر اموال را انتقال داده شده است و اصلاً بحث وکالت نبوده است، البته این پرونده همچنان در حال بررسی و رسیدگی است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه یعنی این جزو تخلفات عمدی سردفتران نبوده و یک تخلف جزئی است، گفت: بله. اینکه در مرحله قضائی به نتیجه رسیدند که در پرونده یا سندی هم خود آقای طبری بدون ارجاع به وکالت نامه و بدون اسناد به وکالت نامه اثر انگشت به جای همسر خود زده را در جریان نیستم به کجا رسیده است؛ تصمیم نهایی را در این خصوص دادگاه اتخاذ خواهد کرد و ما به عنوان کانون در این موضوع ورود نداشته‌ایم و نظر قطعی را نمی‌توانیم ارائه دهیم.

اصل ماجرای تخلف این سردفتر چه بود؟

به گزارش مهر، قاضی بابایی در بخشی از نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، خطاب به متهم طبری، گفت: یکی از اتهامات شما جعل مادی اسناد رسمی در ۵ فقره وکالتنامه و عزل وکیل تنظیمی در دفتر خانه شماره ۷۱۸ تهران و استفاده از این اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیاز آذری است؛ این اتهام را قبول دارید؟

متهم گفت: نه قبول ندارم، واهی و ساختگی است.

قاضی اظهار داشت: شما متهم هستید در این دفترخانه ۵ فقره اسناد وکالت و عزل وکیل را جعل کرده‌اید؛ توضیح دهید؟

متهم طبری گفت: وکالت من کاری بوده است.

قاضی پرسید: وکالت کاری برای چه کسی؟

متهم طبری پاسخ داد: برای همسرم.

در این میان نماینده دادستان گفت: چرا به جای همسرتان انگشت زدید؟

متهم طبری بیان داشت: نیازآذری از خارج از کشور زنگ زد و گفت یکی از همسایه‌های ملک بابلسر اذیت می‌کند و مدعی است ویلای ملک تجاوزی دارد لذا من با عجله به نزدیک‌ترین دفتر خانه محل کارم یعنی دفتر خانه ۷۱۸ رفتم. طی چندین نوبت به دفعات مختلف ظرف شش ماه، ۵ فقره وکالت نامه با قید مهلت دو یا سه ماهه از طرف همسرم به کارشناسان و عوامل دریافت کننده آب و گاز و برق داده‌ام تا بروند به ثبت محل و پرونده ثبت را مصدق بخواند که آیا ادعای همسایه‌ها درست است یا نه که همانطور که مصدق به عنوان کارشناس دادگستری گزارش داده، بررسی کردند و متوجه شدند ادعای همسایه‌ها اشتباه است و آن‌ها به ملک نیاز آذری تجاوز کردند.

متهم طبری افزود: این ۵ فقره وکالتنامه، وکالتنامه کاری بوده و وکالتنامه فروش نبوده است و موضوع وکالتنامه نیز صرفاً برای مراجعه به اداره‌های آب و گاز و برق بوده است؛ اگر می‌خواستم اعمال نفوذ کنم کافی بود به دادستان بابلسر زنگ می‌زدم. آیا نیازی به تنظیم وکالت نامه داشتم؟

بیشتر بخوانید: تیر 99؛ داستان قاضی منصوری نقش طبری در کلاک (فیلم) ارتباط ویلا‌های تخریب شده کلاک با اکبر طبری چه بود؟ (فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003I4d

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وکالت نامه آقای طبری متهم طبری اکبر طبری ۵ فقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام ختم رسیدگی به پرونده امیرحسین مقصودلو/ تتلو: اشتباهم را می‌پذیرم + عکس
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان