Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:47:01 GMT

۲۴ هزار نوزاد کرمانشاهی غربالگری شنوایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۶۹۱۳

۲۴ هزار نوزاد کرمانشاهی غربالگری شنوایی شدند

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۴ هزار نوزاد کرمانشاهی در سال گذشته غربالگری شنوایی شدند. - اخبار استانها -

فرحناز محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سال گذشته 24 هزار نوزاد در استان غربالگری شنوایی شدند که از غربالگری این تعداد 94 نوزاد مشکوک به اختلالات شنوایی بوده و برای انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی نوزادان در تمامی بیمارستان‌های استان انجام می‌شود عنوان کرد: در شهر کرمانشاه دو مرکز واقع در ساختمان شماره دو اداره کل بهزیستی و دیگری در مجتمع خدمات پیشگیری ماهان واقع در شهرک مسکن بین ایستگاه سه و چهار روبه‌روی بانک توسعه و تعاون، خیابان شهید اشرفی اصفهانی انجام غربال نوزدانی که در بیمارستان موفق به دریافت خدمت نشده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اجرای طرح غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان 5 و 6 سال در قم‌به‌کارگیری 6200 گروه جهادی در گلستان برای مقابله با کرونا/غربالگری و بیماریابی با کمک بسیج ادامه دارد

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه مداخله به هنگام برای جلوگیری از عوارض کم شنوایی و ناشنوایی حداکثر تا یک ماهگی نوزاد است گفت: انجام غربالگری در بازه زمانی زیر سه ماه از نکات مهم و ضروری این برنامه است.

وی افزود: بیش از 7000 ناشنوا و کم شنوا در استان کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های ناشنوایان فدراسیون ورزش های ناشنوایان غربالگری شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی